Co se stane ve Vegas, zůstane tam: časuvzdorná lyžařská nostalgie znovuzrozeného resortu

Písmo: A ++ A --

Jde-li o branding, a nejen geografický, v mnoha ohledech jsem staromilským příznivcem toho, čemu se říká retro nebo vintage. Klasické, staromódní grafiky.

Sun Valley logos vintage

O Sun Valley jsem tu ale psal nedávno, dnes bude řeč o Las Vegas, respektive jeho lokálním lyžování. A jeho retro značce.

Lapidárně pojmenovaný „Las Vegas Ski & Snowboard Resort“, slabou hodinku od Stripu vzdálený (SZ směrem na Death Valley a Frisco), na severních svazích místních třítisícových hor situovaný areál plní zvláštní poslání.

LVSSR trail map

Středisko dobře ví, že vzhledem k blízkosti jednoho z hlavních turistických magnetů planety nemůže být propagováno jako striktně lyžařský areál.

Příliv laických návštěvníků toužících vypadnout na půlden z neónového blázince do klidu přírody způsobuje, že dvoukřeslo na stařičké lanovce běžně sdílí ostřílený lyžařský veterán s někým třeba z Brazílie, kdo nikdy neviděl sníh.

Marketéři LVSSR stáli před úkolem upozadit vnímání místa jako tradičního skiareálu ve prospěch pojetí celoročního zábavního přírodního parku, jakési dobrodružnější alternativy Vegas.

Na věc šli od podlahy: s rekonstrukcí image střediska vyměnili z jedné vody načisto i jeho název a značku.

Staré LVSSR logo, ruku na srdce, po přepracování doslova škemralo, retro neretro.

LVSSR Logo Old

Krkolomně dlouhý syntetický název vyměnili za tradiční místní Lee Canyon (Závětrný kaňon). Tak se ostatně areál jmenoval už od svého založení v roce 1963, než jej v osmdesátkách v duchu tehdejší megalomanské mantry „víc lip“ změnili na LVSSR a opatřili divnou černobílou malůvkou.

Na tvorbu nového loga si lasvegaští najali Hovercraft Studio z oregonského Portlandu. Rozkaz zněl jasně: oslovit neobyklý demografický profil lasvegaského turisty, současně se však oprostit od typického vegaského stylu, zdůraznit přiklon od striktního sportu k zábavě a od striktní zimy k celoročnímu konceptu, odkázat na dědictví tradice z nostalgických šedesátých let.

(Služba je holt služba. To není jak práce s busolou.)

Kreativní agentura doručila něco, co subjektivně považuju za jednu z nejpohlednějších značek v branži horských středisek.

Její barevné řešení v zimní a letní verzi;

LVSSR LC2

Černobílé řešení;

LVSSR LC1

Jednoduché, čisté, unikátní. Neodpudivé, srozumitelné, nezaměnitelné, zapamatovatelné. Nevegaské, nostalgické. Rýsující paralelu nadčasovosti starých ikonických nášivek na bundách a ruksacích skalních lyžařů, připomínajících jim nesčetné zimy plné zábavy a dobrodružství.

Tohle mi dělá dobře na oči.