I celebrita je taky jenom člověk

Písmo: A ++ A --

Tematika nasazení sportovních profíků do marketingu se zdá být těžko kdy vyčerpatelnou.

Vezměme takovou slavnou tenisovou star. Na dvorcích bohyně, na konci dne (čili večír) je to ale pořád jen obyčejná, krapet nevěrná ženská. Nebo neni?

Či třeba slavná exhokejka, kterou ne zas tak dávno ještě kdekdo vyvolával na Hrad. A on to přitom jen myslivec, rybář a jim blízký včelař.

(Pokud tedy v obou klipech nezaskakují najatí kaskadéři, čímž by mě doběhli.)

Ale pojďme do horské branže.

Nejspíš největší žijící guru lyžařské filmařiny, pan Warren Miller, inspiroval od padesátých let dodnes miliony lidí poměrně jednoduchým konceptem: odjel někam do hor, našel tam ty nejlepší místní lyžaře, natočil o nich film a ten pak nabídl divákům.

Nyní z jiného úhlu pohledu. Nedávno jsem tu řešil kontroverzní otázku: co když sofistikovaná oborová filmařina spadla do pasti výroby FANDŮ lyžování – namísto produkce samotných LYŽAŘŮ?

Vždyť dnes se rekreační lyžování – k trudomyslnosti mnoha z nás – čím dál dominantněji orientuje na masy velkoměstských lidí, kteří se sami ani lyžaři nazývat nechtějí a kteří jezdí na hory za zábavou (ať už si pod ní představují a praktikují cokoliv).

Víc než kdykoli dřív horská branže potřebuje normální, uvěřitelnou filmařinu, s níž se čím dál víc laičtější „lyžařská“ veřejnost dokáže ztotožnit. To však neznamená, že taková nemůže být produkována… celebritami. Lyžařskými verzemi Martiny Navrátilové nebo Dominátora.

Na mysl mi přichází markeťák utažské Alty Joe Johnson, který si už pátým rokem zve hosty do křesla lanovky – povětšinou celebrity svých oborů.

Letos altští vymysleli nový videomarketingový koncept. Nazvali jej lapidárně „Snow And“ a jeho první díl svěřili… celebritě. Panu Pepe Fujasovi.

Pro ty, kteří neví – Pep Fujas je jeden z nejneuvěřitelnějších freeskierů, takový altský Candide Thovex;

Jenomže tenhle Pep Fujas není pouze lyžařský profík, ale taky normální člověk (zda i myslivec a blízký včelař, jsem nedohledal). Regulérní táta maličké dcery, který jen lyžuje líp než 99,99 % bytostí na planetě.

A právě v tomhle novém, po čertech chytrém altském promo videu svou civilní normálnost demonstruje;

Běžný chlápek s prckem na svahu, jenž má své lyžování pod kontrolou. Osvěžujcí.

Což mi potvrzuje, že nejenom tenistky a gólmani, nýbrž i lyžařští profíci dokážou inspirovat masu běžných smrtelníků. Inspirovat nejen ty, kteří hledí na svou sezónku nachrtit 100+ lyžařských dní, ale třeba nějakou městskou rodinu Homolkových, jež se na horách ukáže jednou za rok o jarních prázdninách.

A to není marné.