Kolik lidí reaguje na sociální ikony v emailingu horských středisek?

Písmo: A ++ A --

Ještě docela nedávno byly odkazy do sociálních sítí v záhlaví a/nebo zápatí emailových šablon horských středisek něčím relativně novým. Kolik lidí však na ně kliká?

Odpověď by měla zajímat přinejmenším lidi, kteří pro resorty emaily designují a formátují.

Následující data jsou zkompilována z téměř stovky emailingových kampaní rozeslaných 22 severoamerickými středisky bezmála 1,5 milionu (k odběru zpráv přihlášeným) příjemcům v průběhu tří lyžařských sezón 2011 až 2014.

Proklik na socialni ikony

Nejvyšší míry prokliku docílil nepřekvapivě Facebook – 0,062%. Následuje YouTube (0,051%), Instagram (0,039%) a Twitter (0,036%). Pinterest vykazuje nejnižší konverzní poměr: 0,008%.

Hodnoty napohled velmi nízké, ale taková je standardní realita v oblasti emailingu. (Vyžádaného, pochopitelně.)

Z každého desetitisíce rozeslaných emailů při předjímaném standardním poměru otevření 20% (tj. 2 tisíce otevřených emailů) na ikonu Facebooku při míře 0,062% klikne 1 příjemce. Jeden proklik z deseti tisíc rozeslaných emailů. Pecka.

Nic, co by mělo být – přinejmenším pro internetové marketéry – překvapením. Sociální ikona totiž není klíčovým prvkem emailového vzkazu a často ani vhodným. Natož povinným. Tím naopak je tlačítko k odhlášení se z odběru, na které klepe až 30x víc příjemců, než na nejpopulárnější facebookovou ikonu.

Lekce z toho vyplývající?

Posílat vyžádaný emailing výhradně s vysoce relevantním a lákavým obsahem, aby odhlašovacích kliknutí bylo co nejméně – nezávisle, kolik bude těch na sociální ikony.

A zejména, aby nastala uspokojivá míra jiné konverze – té, na níž záleží nejvíc: prodejní.

Tom

Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů horského byznysu.
Profesně činný v oblasti marketingu sportovních a rekreačních provozů od roku 1997.
Poskytuje specializované poradenství českým a slovenským lyžařským střediskům.
[Kontakt]