Kolik marketingového emailingu je otevíráno na mobilních zařízeních oproti desktopovým?

Písmo: A ++ A --

Střediskové emaily jsou čím dál víc čteny na mobilech. Ale o kolik víc?

Minule jsem se zabýval jedním ze základních aspektů responsivního emailingu – šířkou zpráv. Dnes se podíváme, na jakých čtecích zařízeních jsou vzkazy od amerických horských středisek přijímány.

Vailský marketing analyzoval přes 1,6 milionu otevřených emailů z kampaní své koncernové skupiny během prvního pololetí 2016. Veškerou otevřenou poštu rozlišoval podle typu čtecího zařízení na mobilní zařízení (např. iPhone), desktop (např. Outlook) a webmail (např. Gmail).

↓ Záměrně krátký a stručný produktový emailing Epic Life od Vail Resorts rozesílaný z koncernové centrály v denverském Broomfieldu má standardně nastavenou šíři formátu 620 pixelů;

Epic Vail Resorts emailing 2016

Mimochodem, mluvě o Vailu – jen pár hodin stará Breaking News:

vail whistler epic 5 days

whistler vail 16-17

Jako kdyby Pan Sparťan blahé paměti Honza Berger (pod Panem Trenérem blahé paměti Václavem Ježkem), když ho pustili do světa po letech průtahů (traduje se, že mj. dělal v pražském metru neobjednanou prezidentskou kampaň Gustávu Husákovi živou husou v tašce s cedulkou na krku „Stydím se za bráchu“, za což bral podmínku) – tak jako kdyby tenhle Honza Berger odešel do neoficiální emigrace ze Sparty do Curychu (1986), ale mohl to ještě sezónu jen tak šontat za oba kluby.

Nemyslitelné? Přesně takovou bergerovinu provádí predátor Vail Resorts současné lyžařské branži (Epic vs. MC) – když Whistler 5 dní pro MC, tak 5 dní i pro Epic a basta. Vzrušující časy v oboru.

Ale zpět k tématu článku. V grafu níže jsou letošní výsledky sledování porovnány s podobně nastrukturovaným průzkumem z pololetí 2014.

Čtecí zařízení otevřeného emailingu 2014 vs 2016

Jak se před dvěma lety dalo hovořit o tom, že příjemci otevírají emailing zhruba stejně na mobilech a freemailových službách, letos se už převaha mobilů nad desktopy převalila přes dvojnásobek a tento trend bude neznámo jakou dynamikou dál pokračovat.

Tyto procentní poměry se týkají americké horské branže, prakticky stejná čísla a trendy jsou však vidět i v ostatních segmentech. Znamená to jediné – minule probírané: rozesílané emaily je třeba formátovat s ohledem na nejpoužívanější rozlišení displejů mobilních telefonů.

Tom Řepík
Expertní textař tuzemského horského byznysu.
Analyzuje PR trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Marketingový mentoring | copywriting | krizová komunikace v oboru
[Kontakt]