Lze proměnit nefér kritiku v reklamní trefu roku?

Písmo: A ++ A --

Dost možná NEJpopulárnější, NEJkontroverznější a skoro jistě NEJchytřejší, NEJodvážnější a NEJlevnější oborová reklama l.p. 2017.

Dokázat otočit prudiče do fandů je mokrým snem kdejakého neortodoxně přemýšlejícího marketéra už od internetového jaktěživa.

Majstrštyk, o němž se snadno sní, přetěžko však provádí.

Minulý týden jeden takový husarský kousek spatřil světlo světa. Utažský skiresort Snowbird obrátil vzhůru nohama zaběhlé pořádky v reklamě, když použil jedno typické fňukání nespokojeného zákazníka, snažícího se varovat ostatní skrz svou frustraci.

Snowbirdský resort právě rozjíždí kampaň, do níž použil jednu ze svých nejhezčích scenérií v kontrastu s jedním ze svých nejbídnějších hodnocení zhrzeného návštěvníka, který středisko ztrestal jedinou hvězdou z pěti. Prakticky si stěžoval na přesně tu věc, pro kterou snowbirdské terény řada ostatních vyhledává.

„Jako slyšel jsem, že Snowbird je těžký kopec, ale tohle je přes čáru. Mám dojem, že každá sjezdovka je tu buď ostrý padák nebo plná sněhových děr. Jak v tom někdo může jezdít?“ stěžuje si Greg z LA, citovaný na vizuálu střediskové inzerce.

Kampaň, ač se teprve rozjíždí, už v prvním týdnu života nabrala tak nečekanou popularitu na sociálních sítích, že resort nechal rychle natisknout posterové verze vizuálu a rozdává je na právě probíhajícím střediskovém pivním Octoberfestu.

Další verze vizuálů budou v průběhu podzimu následovat; v marketingu střediska naznačili, že mají v zásobě čtyři další. Poslouží jako dvou- a třístránkové inzeráty v printových magazínech Ski, Powder, Freeskier, nebo v národním turistickém katalogu Ski Utah, jenž se tiskne ve šesticiferném nákladu.

Sociální odezvu tohoto první vizuálu lze sledovat na střediskovém facebooku: za tři dny 3,5 tisíce lajků, 390+ sdílení a 340+ komentářů.

Můj prozatímní černý kůň na střediskovou kampaň roku.

Tom