Má délka twitterové zprávy střediska vliv na míru jejího přesdílení?

v

od

Co myslíte, má?

Twitterová zpráva je z dobrých důvodů limitována 140 znaky, což samo o sobě není nijak moc. To ale neznamená, že nelze světu vyslat apelující vzkaz o dvaceti třiceti znacích – pětině toho, co Twitter umožňuje.

Čerstvé statistické výstupy VR marketingu napovídají, že sakra lze.

Anebo je to lyžařům – zákazníkům skiresortů jedno?

Tak popravdě, existuje specifický typ zákazníka, jemuž to jedno je – který briskně zareaguje na jakékoli střediskové avízo o brzkém lyžování – lhostejno jak dlouhé či krátké, lhostejno jak formulované.

Kolik takovych srdcaru skiareal ma

Jenže kolik takových srdcařů každý skiareál má?

Ti ostatní mohou být – a statistika napovídá, že přinejmenším trochu jsou – na délku twitterové zprávy responsivní.

Koneckonců, před nedávnem zde publikovaný průzkum na téma délky titulku střediskového emailingu odhalil překvapivou skutečnost, že nejčastěji lyžaři otevřou emaily s krátkým a dlouhým nadpisem, a nejmíň naopak ty střední délky, dosud všeobecně považované za pravou ořechovou cestu.

Platí podobné schéma i v případě Twitteru?

VR marketing po celou uplynulou sněhovou sezónu analyzoval přes 40 tisíc twitterových zpráv horských středisek rozeslaných od října 2014 do dubna 2015. Počet přesdílení (tzv. retweetů) dané zprávy byl vydělen počtem twitterovských followerů střediska, a získána tak metrika míry přesdílení na svislé ose grafu. Zprávy pak byly rozděleny do skupin podle počtu obsahujících znaků na ose vodorovné;

Mira-presdileni-tweetu-podle-poctu-znaku-2015

Trend v grafu je do jisté míry s jemnou dávkou představivosti podobný trendu ze vzpomínané analýzy délky emailových titulků. Krátké twíty jsou sdíleny častěji – míra přesdílení klesá od nejkratší délky téměř hladkou trendovou čarou směrem k nejdelší.

Oko si přirozeně všimne poměrně dramatického skoku ve sdílení dlouhých zpráv a těch nejdelších, na 140znakovém limitu (označeno šipkami na pravém konci grafu). Osobně pro tuto situaci nemám logické vysvětlení a ani žádné umělé nechci konstruovat.

Nebýt posledního sloupce, celý graf mi dává dobrý smysl: nejkratší twíty bývají poprávu publikem vnímány coby nejúdernější, čím delší, tím teoreticky míň apelující. Přesto, vlastní délka zprávy je o mnoho míň podstatnějším ohledem, než obsah sdělení a/nebo jeho formulace.

Proto moje resumé bez ohledu na všechny ty oranžové sloupce zní: lhostejno jak dlouhé, pište podnětné a rezonující twíty, vtipné nebo emotivní, nejlíp. Pak budou rozšiřovány bez ohledu na délku.

Jinými slovy, jsem názoru, že na délce nezáleží.

Králem je obsah.

(Přesto jsem zvědavý, jak bude vypadat graf stejného průzkumu za rok, po nadcházející sezóně. Ten poslední sloupec mě holt irituje.)

Tom

Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.
[Kontakt]