Něco inspirace skiareálům, než zapnou své kompresory

Písmo: A ++ A --

Nebude to trvat kdovíjak dlouho (snad!) a první tuzemská střediska začnou spouštět sněžná děla.

Pohříchu málokterá jsou prozatím zvyklá používat zdokumentovaný proces zasněžovaní jako svou marketingovou zbraň – a to zdaleka ne marné ráže.

Jednoduché (ale klidně i důmyslné) video anebo série fotek z mobilu a účet na sociálních sítích je všechno, co k tomu střediska potřebují a co zároveň už mají.

Pro inspiraci těm z areálů, které přemýšlejí nad trochu méně obvyklým úhlem pohledu, než jen tupým záběrem na chrlící dělo s titulkem „Jo! Už stříkáme!“, vybírám několik čerstvých marketingových výstupů amerických resortů, majících kliku na vhlkost a mráz od sklonku října.

Už tehdy jsem tu ukazoval pozoruhodně pohotové video coloradského střediska Loveland nahrané v reálném čase, bez jakékoli editace přes twitterovský Periscope. Jednoduché, hrubé, za 10 minut hotové a napohled ničím výjimečné; současně však svým průkopnickým pojetím a autenticitou marketingově dokonalé.

Další videa a fotky níže už považuju za graficky víc než výběrové, ale nadto – a zejména – s nadstandardně pojatým obsahem. Teprve když se sejdou tyto dva elementy, stojí uživatelský výsledek za něco víc, než jen přejetí okem a konstatování „Nojo, už stříkaj!“ a vypuštění vjemu druhým uchem ven (či kudy se vjemy vypouští).

Udělejte upoutávku dostatečně estetickou a informativní, neřku-li emotivní nebo vtipnou – a vaše publikum ji začne spontánně sdílet. Tehdy půjde o zmiňovanou marketingovou munici a ne jen tuctový obsah, obratem pouštěný z hlavy ven.

Může jít o typ podobné 40vteřinové šoufky, jako „Otočení klíčem“ z Killingtonu (15/10/2015);

Anebo o nic delší zfilmovaný „Snow Check“ dvou nedočkavců ve Squaw Valley (3/11/2015);

Ale třeba i delší sofistikovaný klip s dávkou technických informací uvnitř, jako třeba „Know The Snow“ z Wildcatu (30/10/2015);

Či podobně technicky zaměřený, přes 4 minuty dlouhý videošot ze zákulisí rutiny zasněžovací party z Telluride. Takováto videa publikum vnímá jako neotřelé avízo brzkého spuštění provozu (avízo hodné rozšíření svému sociálnímu okolí);

Avšak i „obyčejná“ fotka z obyčejného zasněžování má moc stát se masivněji sdíleným marketingovým poselstvím, pokud se na takovém kousku věci neobyčejně, netuctově sejdou.

Posuďte následující tři nedávné z twitterů Mount Norquay (28/10/2015), Copper Mountain (6/10/2015) a Steamboatu (28/10/2015);

Snowmaking twitter 2015 1

 

Snowmaking twitter 2015 2

Snowmaking twitter 2015 3

Pozoruhodná videa i fotky.

Nechť inspirují i váš areál k nějakému podobnému marketingovému zaexperimentování si.

Tom

Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.
[Kontakt]