Nový trend webkamer?

Písmo: A ++ A --

Přijde mi vzrušující zkoušet v reálném čase hádat budoucnost a vsázet si na ni. Znám to dobře z tradingu; pokud ale chci, dokážu podobné výzvy najít i v lyžařském marketingu. Chytrákem s výhodou zpětného pohledu dokáže být kdekdo. Zveřejnit však svůj názor ohledně budoucího a zůstat si za ním stát? Jakoby se naráz všichni někam vytratili.

Vermontský Killington v Nové Anglii je zapsaný do historie branže už přinejmenším jednou: v roce 1963 tu spustili první sněhová děla na světě, před víc než půlstoletím. Nyní počátkem prosince přišli killingtonští opět na cosi průkopnického, o čem se domnívám, že má potenciál stát se novým standardem lyžařského marketingu.

Jde o podzimní záběry webkamer z období před prvními mrazy, než je možné spustit zasněžování. V tom čase kamery typicky nabízejí pohledy na okrové stráně, přicukrované nanejvýš trochou námrazy. Ze striktně marketingového hlediska jde o medvědí službu resortu; něco jako kdyby obchod inzeroval své prázdné sklady.

Doposud každý skiresort kdekoli na severní polokouli vysílal podzimní záběry v lyžaře frustrujících hnědých odstínech. Letos přišel Killington s něčím, co podle mého už v příští sezóně inspiruje další inovátory, a do dvou let tu můžeme mít vychytaný trend ve vysílání horských webkamer.

Jde o následující.

Když jste si chtěli prohlídnout listopadovou killingtonskou webkameru, namísto bezsněhového živého záběru jste na jejich webu našli v okně kamery toto:

killingtoncam1

Pokud jste na záběr klikli (což udělá významná většina první návštěvníků, které nečekaný snapshot překvapí), spustilo se kraťoučké 15vteřinové promo video svérázným humorem naznačující, že killingtonští se chystají zasněžovat:

Poté, co video doběhlo, anebo pokud jste klikli na příkaz přeskočit inzerát vpravo nahoře, dostali jste reálný podzimní obrázek killingtonských strání:

killingtoncam2

Vailský marketing začal hned testovat ze stejného nápadu potenciálně obchodnicky produktivnější varianty. Na snapshotu webkamery nově převzatého koncernového střediska Park City se ve stejné době objevila podobná situace:

parkcity1

Když jste na obrázek klikli, namísto videa jste byli přeneseni na stránky předprodejů skipasů a pobytových rezervací. Tedy něčeho, co na rozdíl od killingtonského videa má potenciál produkovat okamžité tržby a lze efektivně webanalyticky měřit.

Při kliknutí na příkaz Přeskoč inzerát se objevil regulérní záběr webkamery na resort beze sněhu:

parkcity2

Webkamery resortů produkují přirozený a velmi silný příliv návštěvnosti ze své definice, a jejich pageview čísla právě před sezónou začínají raketově stoupat. Je-li vysílaným záběrem stále holý areál, de facto jde o vlastní negativní reklamu střediska; násobně škodící, existuje-li v okolí sněhovější konkurence. Jakýkoli obsah z dvou vypozorovaných výše (nové modifikace se bezpochyby vyrojí v bezpočtu) se jeví být obchodnicky logičtějším, než ukazování prázdných polic regálů.

Osobně nepochybuju, výše popsané je prvopočátkem nového regulérního trendu marketingu branže. Bude zajímavé oprášit tento text za dva nebo tři roky, a zkonfrontovat s tím, co budou podzimní webkamery středisek vysílat v letech 2016, 2017.

Tom

Věcně diskutovat k tématu jste vítáni na autorově facebooku Kravskej Kluk.