Orbis pictus lyžařských otevíraček

Písmo: A ++ A --

Lyžařské videošoty umí oscilovat od geniálních po stupidní se širokou škálou mezi tím, ostatně jako většina dalšího, vyráběného lidmi.

Schválně, co společného spojuje tuhle bezpochyby vyzrálou dámu, na videu právě korunovanou titulem Miss Indiana 2014…

…s herci tohoto nejl-bajterového bijáku made in India?

(Slovní základ India se nepočítá.)

V obou ukázkách se nevěrohodně, absurdně, nadbytečně přehrává.

Obě přihlouplosti bych nechal u ledu, kam patří – kdyby mi k rukám nepřicestoval tenhle čerstvý video report.

Ač je těžké tomu uvěřit, nejde o záznam ze slavnostního zahájení Olympijských her. Ani nějakého happeningu z letošní World Expo Show.

Nýbrž jen o obyčejný lyžařský opening slovenského skiareálu Jasná z minulé soboty.

V doslovné citaci tamního střediskového marketingu: „Najväčší slovenský Openning na snehu bol tento rok v štýle Hollywoodu!“

No dobře. Škoda možná jen, že jde o jediné video na resortním YouTube kanálu, vztahující se k otevíračce v Jasnej.

Neměli by tatranští přecijen ukázat taky krapet toho klouzání na sněhu?

(Ne tedy, že by svou inklinací k pošahaným disko kreacím v lyžácích už nebyli slavní.)

Vážně je mi záhadou, za jakým cílovým publikem tento hollywoodský šot míří. Tak jako je mi to záhadou u řady dalších produkcí z marketingových laboratoří TMR.

S trochou cynismu připouštím, že kaufmanovsky zakamuflovaným cílem by mohlo být ještě víc poiritovat hatery (eufemisticky néé-zrovna-fanoušky) mocné tatranské skupiny, která jich má všude v bublině svého mikrosvěta neúrekom. Pod snad každým mediálním výstupem skupiny to je v diskuzích čtenářů – de facto zákazníků jejich středisek – zřetelné jak nos mezi očima každého z nás. A je jedno, o jaká ze slovenských středisek jde, český Špindl raději vůbec nezmiňovat.

Už bez cynismu dodám, že současnou marketingovou produkci TMR vnímám jako učebnicového kandidáta na spindoktorskou záchranku. (Kdo mě v TMR čtete, nestyďte se. Neřeknu „ne“.)

Ski opening.

Neni celý o nadržené lyžařské radosti, spontánně projevované samotnými běžnými návštěvníky? Proč tyhle emoce neukázat na obyčeném, autentickém videu, spolu s reálnými podmínkami, jaké zákazníkům středisko s požehnáním svatého Petra přichystalo? A nepozvat tak další lidi na sníh?

Zkrátka pravdivá, autentická video reportáž z jednoho skutečného lyžařského dne. Žádný Hollywood.

Vailský opening jsem tu ukazoval nedávno, tak snad pro lepší inspiraci dalším střediskům chystajícím se sestříhat své videoklipy z otevíráků pár příkladů z ostatních areálů koncernu VR, jak jednoduše a přímočaře lze věc pojmout.

Třeba jen pro ten sakra dobrý důvod, ať lyžaře v nějakých dalších střediskových klipech nepřekvapí – cojávím – průřez zasloužilým umělectvím pana Michala Davida. To vážně není nutný.

Tuctové, nehollywoodské opening reportáže z Northstar, Kirkwoodu a Keystone;

Někdy je dobré být normální.

Tom

Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.