Propagační skvost lyžařské sezóny 2014/15: Mysl, tělo a duše Aspenu

Písmo: A ++ A --

Marketing coloradského střediska Aspen Snowmass vloni přišel s výjimečně koncipovanou (a dokonale provedenou) kampaní, jež sklidila vysoký respekt a kredit napříč horskou branží.

Projekt nazvaný Mind Body Spirit se vklání zpět do historie kdysi hornického městečka, do roku 1949. Tehdy Aspen zariskoval začít lákat v druhé poválečné vlně se vracející dobrodružné duše s touhou se v horách usadit. Zatímco v první vlně, v letech 1943-45, šlo do velké míry o příslušníky legendární 10th Mountain Division a de facto hotové lyžaře navracející se z fronty italských Alp, v této následné vlně se Aspen pionýrsky zaměřil na umělce a intelektuály, ve snaze vtisknout do té doby spíš chudému místu punc uvolněnější, lepší společnosti, později elitářství a letoviska celebrit, po vzoru idažského Sun Valley.

To se Aspenu během pár let povedlo jako snad žádnému jinému místu na planetě; za sebou v tomto ohledu nechal i Sun Valley.

Současná kampaň Mind Body Spirit vyšla vzájemně integrovaně ve videoformátu, v printu i na vekloplošných billboardech a právem je považována za jednu z nejfajnovějších marketingových prací uplynulé lyžařské sezóny.

aspen mind body spirit

V jednotlivých epizodách mistrovsky řemeslně zpracovaných videí (produkovaných aspenskou dílnou Vital Films) vystupují 4-násobná vítězka prestižních X-Games Gretchen Bleiler, mistr světa ve freeskiingu Torin Yater-Wallace a známý novinář a spisovatel Walter Isaacson, někdejší ředitel CNN a editor Time.

Bez výjimky učebnicové příklady, jak by se horské středisko mělo/mohlo s noblesou a přitom civilizovaně, s nijak nepřepísklou komerčností prezentovat: krátká stopáž v souladu se současnými trendy, neinvazivní muzika, oblast prezentují reální, s místem osobně spjatí lidi, kteří mají co říct a umí to říct: jejich projev má hlavu a patu, plus duši mezi tím.

Vloni jsem se ve zdejším článku Vědět, ke komu mluvím snažil shrnout nejpodstatnější rysy soudobých trendů lyžařské marketingové videoprodukce; mám za to, že aspenská M-B-S kampaň se žádnému nepříčí:

„Všechny filmy mají společných několik prvků – nejdou přes čáru umírněnosti ve vizuálním i zvukovém efektu, používají autentický příběh místních rezidentů s reálným jménem a historií, kteří nejenže mají co předvést, ale i říct. Nic v těchto klipech není anonymní a nevěrohodně přehrávané, nikdo v nich slizce neprodává. Nýbrž vypráví příběhy, jež se nestanou ve svých 1-3 minutových dávkách promarněným časem snad žádného diváka.“

Tom

Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů horského byznysu.
Profesně činný v oblasti marketingu sportovních a rekreačních provozů od roku 1997.
Poskytuje specializované poradenství českým a slovenským lyžařským střediskům.
[Kontakt]