Soldier Mountain: sen, co se stal každodenní realitou

Písmo: A ++ A --

Tak to v životě chodívá – co je noční můrou jednoho, může snadno být troufalým snem někoho jiného. Či jak pan Simon říká, strop jednoho bývá podlahou druhého.

V polovině devadesátek si jistá světová herecká celebrita na vrcholu slávy přikoupila k rodinné rezidenci v idažském Hailey ještě nedaleký rozlehlý skiareál s okolními svahy a lesy, za neznámo kolik – avšak nemálo – milionů. Nejspíš, aby spolu s jeho tehdejší chotí Demi Moore a jejich třemi dětmi měli kde dovádět.

soldier mtn

Po rozvodu s Demi se herec zbavil domu v Hailey a nejspíš si začal uvědomovat, co za otravnou železnou kouli ve formě historického skiresortu má přivázanou k noze. V areálu panovaly vždycky uvolněné poměry; vše jelo takzvaně na pohodu, nejspíš jako kdeco dalšího hollywoodského. Občas možná až na příliš velkou: na jaře 2009 lehla popelem klubová chata na úpatí kopce – pár hodin potom, co z ní odešli poslední vytrvalci dvoudenní kalby u příležitosti konce sezóny.

A tak v roce 2012 pan herec velkoryse věnoval celý kopec místní obecní správě. Ta utvořila neziskovou organizaci a zkoušela areál provozovat. Teprve tehdy zřejmě místní pochopili, kolik musel slavný herec do udržení provozu dolívat z vlastní kapsy.

Po třech letech zkoušení se rozhodli nabídnout historické středisko (1948) k prodeji za $150 tisíc – tolik činil jejich naakumulovaný dluh u banky. Nejnižší cena, jež kdy za skiareál v Americe zazněla.

soldier

Na neslýchanou nabídku odpovědělo přes dva tisíce zájemců, komise z nich vybrala mladý manželský pár celoživotních místních lyžařů, Matta a Dianu McFerran. Vždycky jim prý představa vlastnit kopec po slavném herci připadala jako nějaký utopický sen. Jenž se teď doslova přes noc splnil.

Sen však záhy začal dostávat realistické kontury všedního života s nohama na zemi. Matt dal výpověď v práci, Diana prodala své Pilates studio a vrhli se na správu chaty, půjčovny, baru s kuchyní, dvou lanovek a souvisejících přilehlých budov, rolby, dvou džípů. Museli najmout 50-členný sezónní personál a vyřídit spoustu povolení a licencí, o nichž neměli ani páru.

soldier4

soldier2

soldier3

Došlo jim, že provoz skiareálu není jen o roztočení vleků – naráz shledali, že podnikají v řadě různých odvětví: vedli bar, restauraci, půjčovnu, prodejnu, servis, lyžařskou školu, ski patrolu, provoz roleb a tak dál. Do toho všeho přišel městský právník se zjištěním, že prý jim komise nabídla skiareál za nižší cenu, než měla – s tím, že než přistoupí na vyšší, zneplatní se jim kupní smlouva.

Na druhou, úsměvnější stranu je překvapilo, kolik hollywoodských produkcí je hned po nákupu kontaktovalo s projektem sledovat kamerami přeměnu městského páru ve vlastníky skiresortu v rámci reality show. Natáčet se ale nenechali.

Naštěstí jim letošní sezóna dobře začala i skončila – na Soldier Mountain se lyžovalo souvisle od prosince do konce března, kompletně na přírodním sněhu (Soldier nemá jediné sněžné dělo). Spočteno ještě nemají, či to spíš neprozradili.

Lehké to mít rozhodně nebudou – do minimalistického střediska nikdo nic neinvestoval zhruba tak od dob Willisova Armagedonu.

Jak (dlouho) bude jejich americký sen pokračovat, na to je zvědavý kdekdo v branži.

Tom Řepík
Expertní textař tuzemského horského byznysu.
Analyzuje PR trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Marketingový mentoring | copywriting | krizová komunikace v oboru
[Kontakt]