Komoditní Q&A (5)

Písmo: A ++ A --

(Q)
Dobrý den Tome,
snažil jsem se Vás neobtěžovat, protože vím, že jste se tím vším taky musel prokousat sám, nicméně trápí mě pár věcí, na které jsem nenalezl odpověď a tak bych rád využil Vaši nabídky z manuálu a požádal bych Vás o konzultaci. Nelekněte se délky e-mailu jsou to moje první dotazy po téměř 6 měsících práce s manuálem a grafy a doufám, že také poslední. Jde o následující:
1) Příliš mnoho S/R: Mým asi největším problémem je, že vidím v grafu příliš mnoho S/R a při dodržení postupu brát v potaz všechny historické S/R, které mohou zastavit cenu jdoucí mým směrem bych asi nemohl udělat žádný obchod. Pro ilustraci mého “problému“ přikládám graf č. 11 z manuálu, ve kterém jsem číslicemi v kroužku označil všechny další S/R, které vidím a které mě v podstatě paralyzují, protože je beru v potaz. Dotaz: Co dělám špatně? Jak z toho ven, neměl byste nějakou radu?

(A)
ty vase S/R urovne jsou videne pouze od oka, a tudiz hypoteticke. aby slo o legitimni S/R uroven, musi jit o navlas stejnou hodnotu zopakovanou minimalne 2x, avsak spise 3, 4, 5x a vice. eliminujte sve citlive oci na pouze tyto tvrde S/R linie, obchodujte je treninkove na papire – ignorujic mene vyznamne S/R (tj takove treba pod 3 nebo 4 udery). musite vsak pouzivat interaktivni grafy, ktere vam daji exaktni data usecky, nikoli jen hrube oko. uvidite, ze zakratko se vam zacne rodit VAS OSOBNI zpusob, kterym trhy budete videt – coz bude zakladni kamen vasich vlastnich, OSOBNICH metod. a to to tu jde.

(Q)
2) Vstupní signál u obchodování proti proudu (trendu)
Dotaz: co mám brát jako vstupní signál pro zadání nákupního/prodejního příkazu při obchodování proti trendu? Stačí, aby se utvořil krátkodobý uptrend (downtrend) bez GAPů v dostatečné vzdálenosti od 50% rtrcmnt? Musím vždy rovněž sledovat předchozí S/R?

(A)
kazdy protiproud je velmi agresivni technika, u ktere hrozi, ze nevyjde a puvodni trend bude pokracovat. ja osobne pouzivam coby indikator protitrendove nasmerovani posledni usecky s C pobliz zmene smeru puvodniho trendu, a prirozene nejblizsi cestu prostou S/R prekazek. vzdy blizky SL a pocitat s nejhorsim – ze bude strefen.

(Q)
3) Změna hlavního trendu + vstoupení do hlavního trendu
Dotaz: dá se podle nějakých formací nebo indikátorů určit, že se u hlavního trendu již nejedná o korekci, ale že jde o změnu hlavního trendu na opačný trend? Jde mi o to, že např. při tvořící se korekci hlavního beartrendu se nejprve utvoří (nebo může utvořit) tvrdá (nebo i velmi tvrdá) podlaha, která je pro mě podle metod signálem, že cena by již neměla klesat, zadám tedy nákup nad nejvyšším high se SL pod touto tvrdou podlahou, jsem exekuován , ale protože jde pouze o korekci jsem vzápětí vyřazen svým SL. Nebo je jediným řešením počkat si zda-li se dotvoří korekce a trh se vrátí do původního směru anebo naopak?

(A)
samozrejme ze existuje rada indikatoru, ktere se tim zabyvaji, ale trh se podle nich neridi, ten si chodi svou cestou. maleho obchodnika (tj takoveho, ktery ma maly ucet = pod $10K) muze tezko zajimat, kdy uz jde o trend a kdy o korekci (coz jsou mimochodem terminy, na nez aplikuje kazdy autor nejakeho indikatoru sva vlastni, mezi sebou nekompatibilni kriteria). termin *korekce* a *trend* zkratka existuje jen v lidskych hlavach, a kazdy na ne ma navic jiny pohled. naucte se videt a obchodovat CENOVOU AKCI, ne nejake radoby oficialni terminy.

(Q)
4) 50% retracement line versus 50% předchozího hlavního pohybu
Dotaz: Tady bych si jen chtěl vyjasnit situaci. Je v těchto dvou pojmech rozdíl? V manuálu je 50% retracement line určena jako 50% mezi contract high a contract low. Na grafu č. 11, který je přílohou, je ještě jeden způsob stanovení 50% úrovně a to jako bod C ležící mezi body A a B. Podle všeho by však bod C neměl být 50% retracement line, protože ta je vzhledem ke contract low (někde kolem 06 Dec) a contract high (bod A) někde kolem bodu B.

(A)
rtrcmnt linie funguji mezi jakymikoli zasadnimi body. tj jak mezi krajnimi kontraktnimi hodnotami, tak i v ramci hlavnich ucelenych pohybu uvnitr techto krajnich mezi.
tom