Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie.
Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů.
V minulém článku jsem pospsal výsledky týkající se Facebooku, dnes se budou týkat Instagramu.
Efektivita Instagramu
Na rozdíl od minulého názorového nesouladu v případě Facebooku, zde se zdá být konsenzus zřetelně nalezen: 93 % střediskových marketérů považuje Instagram za více či méně efektivnější dnes než před třemi lety. Netřeba dodávat nic víc.
Hodnota Instagramu
Skoro 29 % marketérů se vyjádřilo, že největší hodnotu Facebooku spatřují v čistě placených verzích, ale to samé v případě Instagramu deklaruje jediná osoba. Namísto toho přes 46 % dotázaných vnímá největší hodnotu z bezplatného obsahu a 52 % z kombinace obou přístupů.
Preferovaný instagramový formát
Jeden by čekal více rovnoměrné dílky koláče, nicméně tři čtvrtiny všech dotázaných střediskových marketérů to vyjádřily jasně – jednoduchá originální fotka je to, co na Instagramu jede. Video je druhé s pouhými 14 %.
Instastories
Instastories používá pravidelně víc středisek, než bych býval čekal. Nakolik je jednotlivá fotka silně preferovaným formátem, Instastories je populárním nástrojem spousty středisek. Pak, že jsou vedeny konzervativními lidmi. Bejvávalo.
Doplňující anketní otázka zněla: „Pár slovy, co si myslíte o Instagramu coby nástroji pro vaše středisko?“ Z reakcí oslovených střediskových marketérů vybírám:
Pro nás oblíbený nástroj na vybudování lyžařské nadrženosti před sezónou, zejména.
Rostoucí.
IG je naše priorita a výborně nám funguje.
Perfektní pro chycení mladé generace, přičemž ale jejich rodiče jsou spíš na FB.
Dobrý bezplatný nástroj. Jednoduché obrázky a jednoduchý popis jsou to, co nám funguje nejlíp.
Velmi oblíbený mezi naším mladistvým publikem, hlavně Instastories.
Instagram je nejefektivnější organicky, ale publikum dokáže snadno rozeznat, když se jim snažíte něco prodávat. Nevadí jim organické posilování brandu, ale otráví je, když jim budete tlačit třeba festival mimo sezónu, o který nemají zájem.
Začal nám stagnovat.
Zkoušíme ho používat poměrně hodně, dokud ale neuvidíme, že obsah se ztrácí v množství fotek; to je signál, abychom zvolnili.
Instagram výborně funguje v budování povědomí značky, ale vede si mizerně v konverzi uživatelů do budoucích platících zákazníků střediska.
Kéž by měli lepší analytiku.
Přestupní stanice mladšího publika, jež opustilo Facebook. Instastories vedou.
Fajn nástroj, jak dosáhnout na mladé publikum.
Využíváme zejména Instastories, máme vysokou sledovanost. Snažíme se být kreativní a cpát dovnitř naší značku.
Skvělá platforma pro vyprávění stories. Z inzertního pohledu jde o nutné zlo – nedostáváme zdaleka tolik konverzí z Insta jako z Facebooku, ale stále je pro nás důležité i na Insta inzerovat, jelikož tam máme početné publikum.
Moje oblíbená platforma, oblíbený nástroj jsou Instastories. Nejen přes zimu, ale celý rok dokola!
IG má nejširší dosah ze všech sociálních kanálů, které používáme.
Nejlepší cesta, jak dosáhnout na nejvíc mladého publika.
Instastories a Live nyní na IG jede u mladých demografických skupin.
Stále si s Instagramem hrajeme a snažíme se přijít na to, jak jej nejlépe monetizovat.
Stories, stories, stories…
Dobrý nástoj, aby lidi poznali, jak krásně tu u nás máme!
Lepší a snazší než Facebook.
Krásné obrázky jsou vším.
V současnosti pro nás nejlepší platforma, FB ustupuje do pozadí, je stále méně relevantní.
V současnosti nejlepší socmédium.
Snadno se přes IG spojíme se zákazníky, většinou organicky. Ale i placená verze nám dobře funguje.
Stories jsou v lyžařské branži skvělým nástrojem, sněhové reporty můžou dostat novou tvář…
Perfektní nástroj jak komunikovat s mileniály. V mimosezóně skvěle funguje třeba pro naše svatby nebo fesťáky.
Nepřekvapující většina pochvalných a spokojených komentářů, pro mě překvapivě často zmiňujících Instastories. Svůj názor na aktuální úlohu socmédií ve střediskovém marketingu si formuluju do nejbližšího tištěného vydání SNOWbizu ve SNOW 110, vycházejícího zkraje října.
Publikováno v partnerství se SlopeFillers inc. Inntopia.