Archiv pro rubriku: Horský byznys

Tom analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů horského byznysu. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.

Skupinové oslavy v horských střediscích

Narozeninové párty jsou v zámoří dobrým zdrojem příjmů i propagace horských středisek – zejména těch v dosahu větších aglomerací. Tuzemské horaly tato marketingová nika zatím nezajímá. Když americký Roundtop Resort v Pensylvánii otevřel před asi patnácti lety paintballovou střelnici coby doplněk svého letního programu, zákaznická reakce byla vlažná. „Návštěvnost nebyla nic moc. Ani zlá, ale […]

Nové technologie údržby svahů: Chytré rolby

Digitální mapování a poziční sledování na bázi GPS umožňuje dostat sněhový management skiareálů na novou úroveň. Kontrola nakládání se sněhovým povrchem je novým módním tématem oboru. Zahrnuje nejen výrobu sněhu, nýbrž i jeho přesuny a úschovu či výstavbu a tvarování sněhových objektů. Sněhová nadprodukce nebo chybné rozmístění sněhu mohou poznamenat ekonomické zájmy skiareálu podobně negativně […]

Hlídání dětí v horských resortech

Hodinka dvě volna je všechno, co zaneprázdnění rodiče mohou potřebovat, aby si odpočinuli a znovuzapálili svou pozvolna ztrácenou vášeň pro sníh. „Mnoho rodičů mívá pocit, že jakmile se jim narodí děti, na řadu let budou muset pověsit lyžování na hřebík. Tenhle předsudek u nás už roky boříme,“ napsala mi Shelly Schaffer, ředitelka dětského centra Treasures […]

Snowtubingová bezpečnost: Udržet risk na uzdě

Vážná zranění bývají u snowtubingu výjimkou; když k nim však dojde, formální „převzetí rizika“ může zůstat jen vágní právnickou formulací. Zatímco se snowtubing pomalu zabydluje na úpatích stále více horských středisek a generuje jim pravidelné tržby, marketéři pro tuto atrakci používají sémantiku stupňovanou od „bezpečné rodinné zábavy“ po „jízdu na ledové horské dráze“. Bohužel, podobně […]

Snowtubingové provozy: Rychlá koryta

Nezávisle na ekonomických časech může snowtubing pro chytré (a vhodně situované) skiareály představovat zdroj relativně snadných peněz i líheň nových zákazníků. Snowtubing, nízkodovednostní a mnohými tuzemskými provozy prozatím podceňovaná alternativa ke sjezdaření, v Americe už druhou dekádu pozvolna a nenápadně, o to však konzistentněji, roste. Nejen co do nově přibývajících snowtubingových areálů; řada těch středisek, […]

Bezpečnost na svahu: Jde to i jinak

V jistém americkém skiareálu přistoupili na nevídanou věc, nad níž kroutí hlavou kdejaký oborový provozovatel. Dobrovolně si zakázali používat přes den rolby a skútry a řídí středisko z lyží. Funguje jim to – už čtvrt století. HoliMont je příjemný klubový skiresort nižší střední velikosti, ležící v americkém státě New York, na půl cesty mezi Torontem […]

Bezpečnost dětí na lanovce

Výrobci lanovek se snaží zdokonalovat způsoby, jak co nejbezpečněji převážet své nejmenší – a nejzranitelnější – pasažéry. 21Bezpečnost přepravovaných dětí na lanovkách je sama o sobě emočním tématem jako máloco jiného; každý občasný incident, kdy dítě ze sedačky vypadne, debatu ještě vyostří. Letos v únoru jedna taková vyhrocená diskuze proběhla i českými masmédii. Mimo jiné […]

Bikeparky nové generace: Nahoru dolů

Typické horské středisko disponuje ideálním prostředím pro provoz sjezdového bikeparku. Žádný, natož povedený, však nevznikne přes noc. Existuje řada faktorů, které by měl skiresort posoudit předtím, než se do výstavby nového či adaptace stávajícího bikového provozu rozhodne pustit. Úspěšně provozovaný veřejný sjezdařský areál musí uspokojit cyklonávštěvníky všech dovednostních úrovní, nejen otrlé profíky. Citlivě vyvážená nabídka […]

Značení ve skiareálech: Sdělte to polopatě

V každém horském středisku je k nalezení přehršel nápisů a značek, typicky několik set. Nepochybuju, že právě váš skiareál má – podle vašeho názoru – všechno značení, které potřebuje. Možná dokonce i víc, než potřebuje. Koneckonců, máte vyrobené značení navádějící vaše zákazníky, kde si mohou zaparkovat vůz, kde si mají koupit lístky, kde si vypůjčit […]

Horský byznys očima internetové generace: Jak to vidí mileniál

Proč starším mnohokrát připadá obtížné vžít se do vnímání nejmladší dospělé generace Z – takzvaných mileniálů? S jedním jsem si o tom povídal. S každým dnem každé sezóny se mileniálové stávají víc a víc přítomnou realitou horské branže než jen pouhou její vágní budoucností. Není pochyb, že dřív či později tato generační vlna přinese do […]

Lyžující piráti, pověsíme na dráti

Staré známé lyžařské desatero možná už není tou nejlepší doktrínou, jak korigovat bezpečný provoz na sjezdovkách. Předně – bezpečí na horských stráních je do značné míry pokud ne oxymóronem, pak přinejmenším iluzí. Nejbezpečnějším pro lyžaře by bylo zůstat sedět doma a jíst tam pro jistotu jen lžící tekutou stravu. Střediska nicméně mohou pro relativní bezpečí […]

Brand na druhou

Netuctové nápady a ikonické produkty mohou posunout značku horského střediska na zbrusu novou úroveň. Posilování vnímaného významu značky může mít nepřeberně podob. Progresivní horská střediska začínají být vynalézavá v hledání cest, jak toho docílit – nad rámec obligátního opatření trik a kšiltovek se svým logem v naději, že se v nich někdo objeví v létě […]

Marketingové trefy a minely 2018

Ve všem humbuku, jemuž jsou spotřebitelské smysly vystaveny na denní bázi – úkol přimět publikum, aby si všimlo právě vašeho brandu, zastavilo se a prohlédlo, poslechlo nebo si přečetlo nachystaný vzkaz, vyžaduje dělat poctivou marketingovou práci. Po letech učení se, experimentování a souvisejících častých přešlapů se zdá, že v oboru se zabydluje čím dál větší […]

Bydlení a mzdy střediskových zaměstnanců: Mise těžko splnitelná

Chronický nedostatek cenově dostupného bydlení pro pracovníky skiareálů je jednou z nejpalčivějších oborových nesnází, pro niž střediska i obce jen těžko hledají řešení. Nejde o nic nového – zejména na západě Ameriky je tento problém akutním dobrých padesát let. Popisuju tu koktejl konstantně se zvyšujících nákladů na bydlení – v řadě případů nesmyslně přemrštěných, smíchaných […]

Oborové výstavnictví: Škatulata, hejbejte se

Neustále se měnící poměry na trhu lyžařského průmyslu se odráží na termínech, místech konání i samotných podobách oborových výstav. Na předloňském veletrhu SIA Snow Show v Las Vegas, nejstarší oborové výstavě světa, došlo k neobvyklému zákulisnímu incidentu. Pořadatel oficiálně oznámil, že počínaje dalším ročníkem se tradičně v závěru ledna konaná akce termínově přesune už před […]

Proslulá značka lyží Kästle přesunuje jádro výroby do Česka

Počínaje 1. únorem 2019 společnost SPORTEN, a.s. získává nové jméno KÄSTLE CZ, a.s. Brandy SPORTEN a ARTIS nadále zůstávají ve světě lyžování v podobě lyžařské značky. „Existující produktové portfolio Kästle rozšíříme o segmenty lyží běžeckých, skokanských, akrobatických, lyží pro jízdu v boulích i lyží kolečkových. Zároveň máme ambice v oblasti vrcholového závodního lyžování,“ představuje plány dalšího růstu značky Tomáš Němec, významný český průmyslník, lyžařský expert a bývalý úspěšný závodník.

Všechny značky v rámci Němcovy skupiny Consillium – private investments plně sdílí výrobní technologie, výzkum a vývoj, know-how, obchodní procesy, či marketingové aktivity. Synergie tak posílí kvalitu produktů všech lyžařských značek společnosti. Nově vznikající sportovní divize výše zmiňované skupiny pečuje o vlastní značky lyží KÄSTLE, SPORTEN, ARTIS a DIFFERENCES, a dále je prostřednictvím obchodní společnosti LEVELSPORTKONCEPT jejich distributorem pro Českou republiku.

Nejspíš nejlepší náborové video v oboru

Pracovat v lyžařské branži není žádný med, na druhou stranu pro spoustu lidí jde o téměř džob mladistvých snů: lyžování zadarmo, přístup k levné výbavě, práce v krásném prostředí, a ještě by se toho asi našlo. Přesto, střediska mají o lidi nouzi a po rekrutech vykazují konstantní poptávku. Notoricky známý hlavní důvod takového stavu, tedy […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Snapchat & Pinterest

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. Minule jsem pospsal jeho vývody týkající se Facebooku, Instagramu, Twitteru a YouTube, dnešní se budou týkat sítí Snapchat a Pinterest. Snapchat Pouhých 5 % respondentů za střediska […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: YouTube

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. Minule jsem popsal jeho vývody týkající se Facebooku, Instagramu a Twitteru, dnešní se budou týkat sítě YouTube. Efektivita YouTube Ne tak jednoznačné výsledky jako u Twitteru nebo […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Twitter

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. Minule jsem pospsal jeho vývody týkající se Facebooku a Instagramu, dnešní se budou týkat sítě Twitter. Efektivita Twitteru Twitter rozhodně nezažívá žádný uživatelský rozkvět a dalo se […]