Archiv rubriky: Horský byznys

Tom v minulosti profesně analyzoval marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů horského byznysu. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.

Vaše líné partie nás budou nenávidět

Tímhle obskurním sloganem doprovází tradicionalistické Sun Valley své reklamní vizuály posledních několika let. Inzertní kampaň ikonického horského střediska má zajímavou a poučnou genezi. Před několika roky jsem tuhle jejich kampaň zpola bulvárně potřel dehtem a posypal peřím ve SNOW 84 v přehledu marketingových produkcí středisek Druhá myš bere sýr. Doslova jsem tehdy napsal; Nejpromrhanější rozpočet … Pokračování textu Vaše líné partie nás budou nenávidět

Co se stane ve Vegas, zůstane tam: časuvzdorná lyžařská nostalgie znovuzrozeného resortu

Jde-li o branding, a nejen geografický, v mnoha ohledech jsem staromilským příznivcem toho, čemu se říká retro nebo vintage. Klasické, staromódní grafiky. O Sun Valley jsem tu ale psal nedávno, dnes bude řeč o Las Vegas, respektive jeho lokálním lyžování. A jeho retro značce. Lapidárně pojmenovaný „Las Vegas Ski & Snowboard Resort“, slabou hodinku od … Pokračování textu Co se stane ve Vegas, zůstane tam: časuvzdorná lyžařská nostalgie znovuzrozeného resortu

Nové paradigma pronájmu

Pomohou provozní úpravy z minulé sezóny trvale proměnit půjčovací proces z těžkopádného a nepřehledného na snazší a efektivní? Při cestě návštěvníka horského střediska z parkoviště na sjezdovku se proces zápůjčky výbavy nejednou změnil v klopotnou anabázi. V průběhu let experimenty a inovace v oblasti služeb zákazníkům urazily nemalý kus cesty vpřed, právě aby usnadnily a … Pokračování textu Nové paradigma pronájmu

Marketing nového normálu

Pět možných stavebních kamenů pro vytvoření horskostřediskového marketingového plánu nové generace, přizpůsobeného změněnému spotřebitelskému i pracovnímu prostředí. Bez nadbytečného dramatizování lze říci, že obor ještě nikdy nečelil tak nevyzpytatelnému období, jako tomu nadcházejícímu. Zejména proto, že zatímco jakýkoli vývoj v očekávání a zvyklostech spotřebitelů býval v minulosti hrou pověstných centimetrů a jednotlivých procent, nyní jsme … Pokračování textu Marketing nového normálu

Krizová komunikace: Nejíst to tak horké

Deeskalační strategie zákaznických konfliktů jsou důležitou součástí zaměstnaneckého výcviku v řadě horských středisek odjakživa, v této koronakrizové éře však nabírají na obzvláštní důležitosti. Se vším souvisejícím stresem a politizací pandemických okolností lze předpokládat, že personál středisek začne čelit více konfliktům než kdy dřív. Vědět, jak uklidnit nespokojeného návštěvníka střediska – anebo i kolegu zaměstnance – … Pokračování textu Krizová komunikace: Nejíst to tak horké

Internetový prodej skipasů

Prodávání skipasů online stimuluje objem realizovaných předprodejů, lyžařské podnikání činí předvídatelnějším a pomáhá sběru zákaznických údajů. A co stimuluje online prodeje? Dynamická cenotvorba. Horská střediska všude na světě rapidně přecházejí na elektronické verze svých prodejních procesů. Ať už jde o jednoduché prodejní nástroje k odbytu sezónních skipasů nebo sofistikované, vysoce dynamické cenové strategie implementované na … Pokračování textu Internetový prodej skipasů

Společnost Vail Resorts prodala přes 2 miliony nových sezónek

Korporace hlásí 76% nárůst prodeje permanentek oproti období 2019-20, což představuje zhruba o 900 000 sezónek více. Vydělat chce přes tři čtvrtě miliardy dolarů. Rozhodnutí společnosti Vail Resorts (VR) snížit cenu svých Epic Passů o 20 % (obšírněji jsme psali ve SNOW 134) podnítilo 2,1 milionu lyžařů k nákupu těchto permanentek, které zahrnují jak předem … Pokračování textu Společnost Vail Resorts prodala přes 2 miliony nových sezónek

Znovuobjevení zákaznických služeb

Celoplošné zavádění digitálních technologií a související změny v provozu středisek přinesly revoluci v oblasti zákaznického servisu a viditelně vylepšily proces od výstupu z auta k nasednutí do lanovky – pro návštěvníky i personál. Po zimě – v historii odvětví bezesporu nejdivnější – plné měnících se pravidel, zmatků a dezinformací, chaotického otevírání a zavírání, roušek a … Pokračování textu Znovuobjevení zákaznických služeb

Inspirace z USA: Vyprodaná nejistá sezóna

Vzhledem k nejistotě uplynulé covidové sezóny se většina amerických středisek vyrovnala s omezením kapacity tím, že sama omezila počty jednodenních vstupenek – což vedlo k prudkému nárůstu prodejů skipasů, spoustě vyprodaných dní a celkově rekordní návštěvnosti. Na jaře začala střediska představovat tradiční nabídku permanentek na příští sezónu. Většina omezí jejich počet, mnohá zvedají ceny, jiná … Pokračování textu Inspirace z USA: Vyprodaná nejistá sezóna

Emoční marketing: Ne co, ale proč

Emoční marketing sahá daleko za pouhé popsání produktu nebo služby a má moc vytvořit pevné a trvalé spojení s cílovým publikem. Marketingové studie houfně naznačují, že emotivní reakce na reklamu významně větším dílem závisí na záměrech konzumenta než na samotném obsahu reklamního sdělení. Dává to smysl: emotivní spojení se nám dějí proto, že jsme lidské … Pokračování textu Emoční marketing: Ne co, ale proč

Bezkontaktní technologie: Nedotýkat!

Přítomná pandemie by měla být katalyzátorem pro přehodnocení provozních procesů skiareálů a zavedení technologií nabízejících lepší budoucí zákaznickou zkušenost, covid necovid. Předsezónní rozvahy a plánování, jež každoročně rutinně probíhají v lyžařských střediscích, se letos rozhodně ubíraly odlišným směrem než kdy dřív. Vedení řady skiareálů se uvolilo pomyslně se zastavit, zhluboka se nadechnout, posadit se se … Pokračování textu Bezkontaktní technologie: Nedotýkat!

Kultivace střediskové komunity

Prakticky veškerý oborový marketing se ocitl víc či míň paralyzován ve vřavě covidové krize, jejích okamžitých ekonomických důsledků i nerůžových vyhlídek. Snad každý týden přináší nějaký nový poznatek, nařízení či aspoň chmurnou hrozbu; současně s tím vyvstávají otazníky, co se střediskovým marketingem v této přechodové fázi mezi krizovým dupnutím na brzdu a návratem k normálnímu … Pokračování textu Kultivace střediskové komunity

Krizová komunikace: Střežit svou pověst

Když jde o střediskovou reputaci v online prostoru, máloco se ukazuje být důležitějším než konstruktivní, věcná a včasná angažovanost do zákaznických recenzí. Ať se to horským střediskům líbí nebo ne, uživatelské recenze jsou z dlouhodobého hlediska tím, co může nechat vyrůst – či naopak zničit – jejich kybernetickou pověst. Dávno pryč je doba, kdy si … Pokračování textu Krizová komunikace: Střežit svou pověst

Coming From The Heavens and The Hoses

Jaký je recept na zdaleka nejlepší sněhové reporty v oboru? Krapet důvtipu, kuráže a originality, a prakticky žádné peníze – o nich to ostatně bývá zřídkakdy. A to je celé. Vyprodukovat pětihvězdičkový videoklip, na to nutně nepotřebujete být mágem kalibru tototo frajera (ne tedy, že by to škodilo); Nedávno jsem tu psal o svérázném vermontském … Pokračování textu Coming From The Heavens and The Hoses

Věci jsou jinak, než se jeví: coververze Abby, Disneylandu či skiareálu

Kdybych si býval mohl vybírat, bez zaváhání bych se narodil o pár dekád dřív do poválečné Ameriky 1945+ jako ten nejpříznačnější babyboomer – a nejspíš by mi ani moc nevadilo, co za divný svět jsem připraven na svá stará ulyžovaná kolena, prožité dobové události i přiměřeně prohýřená játra opustit. Ale narodil jsem se o generaci … Pokračování textu Věci jsou jinak, než se jeví: coververze Abby, Disneylandu či skiareálu

Pandemie vs. kapacity

Koronakrizová opatření provozy lyžařských areálů cloumají, jak jsme si před sezónou nikdo nepřáli. Když pominu variantu kompletního uzavření horských středisek, ne všechny jejich provozy budou v případě různých stupňů omezení postiženy stejně. Vleky a lanovky budou moci fungovat relativně nerušeně, na druhém konci spektra restrikcí stojí uzamčené gastroprovozy. Lyžařské školy a půjčovny vybavení pak spadají … Pokračování textu Pandemie vs. kapacity

Středisková komunikace: Hlásit, sdílet, vysvětlovat

Následující sněhová sezóna nejenže bude nová a jiná, ale nejspíš přinese i spoustu čerstvých změn. Vedení skiareálů bude muset vyvinout větší úsilí než kdy dřív, aby zajistilo, že všichni v týmu potáhnou za stejný konec provazu. Pokud nás posledního tři čtvrtě roku něco naučilo, pak to, že nic už nemůžeme přijímat za příslovečnou bernou minci. … Pokračování textu Středisková komunikace: Hlásit, sdílet, vysvětlovat

Lidské zdroje: Návrat do práce

Ne snad, ale určitě: dřív či později se mlha koronavirové paniky nevyhnutelně zvedne a rozptýlí, vzduch se pročistí. Vedení středisek bude moci zaměřit pozornost od procesů a procedur nedobrovolné války s covidem zpět na ty své lidi, které vynucená opatření postihla ve formě náhlého ukončení pracovního poměru. Většina z nich nyní čeká, kdy a co … Pokračování textu Lidské zdroje: Návrat do práce

Střediskový marketing: Evoluce socmédií

Téměř k neuvěření, že je to jen dekáda, kdy se sociální média stala převládajícím marketingovým nástrojem horských středisek. Nemálo se toho od té doby stalo. Před osmi lety – zjara 2012 – zveřejnila americká asociace horských středisek NSAA výstup z ojedinělé marketingové studie mezi víc než stovkou tamních skiresortů, na jejímž základě identifikovala několik stěžejních … Pokračování textu Střediskový marketing: Evoluce socmédií

České běžecké hole HAAKON

V mlhavých Jizerských horách se dějí různé věci – impozantní západy slunce, zimní fujavice i dopravní kolapsy při nájezdu běžkařů. A teď je v Jizerkách další unikát – zrození českého Haakona. Ne, není to královský potomek Skandinávského původu. Jde o novou českou značku běžeckých holí HAAKON. Co dělá v české kotlině takové cizokrajné jméno? Ptali … Pokračování textu České běžecké hole HAAKON