Bezpochyby milostná. Ale i v lyžařském marketingu lze psát typy emailů, jimž příjemce bude věnovat pozornost poprvé a pak ještě několikrát, zatímco jiné jen přelítne očima a zahodí.
Dnešní analytické nástroje dokážou kvantifikovat uživatelské nakládání s emailingovými kampaněmi do pozoruhodných podrobností. Výstupy z takových statistik by pak měly vyústit v precizně zacílené strategie pro každý typ emailu v rámci kampaně.
Následující VRM data pocházejí z více než 50 tisíc emailingových kampaní rozeslaných 300 milionům odběratelů – týdenních dovolenkářů – v průběhu posledních tří ukončených lyžařských sezón (2011 až 2014).
Jednotlivé emaily byly pro účely průzkumu rozčleněny do 5 základních typů – informační nabídkový zpravodaj, email odesílaný těsně před příjezdem do destinace, email zaslaný v rámci pobytu, potom krátce po odjezdu z dovolené, a konečně samostatný email se sněhovými a/nebo meteo informacemi.
Kompletní míra otevření každého typu emailu pak byla vydělena počtem unikátních ID otevření. Výsledkem jsou relativně spolehlivě vypovídající údaje o opakovaném čtení emailů každým unikátním příjemcem.
Nejmenší opakovanou čtenost vykazuje úvodní nabídkový zpravodaj – 1,5 krát. Nejvyšší naopak hned následující typ pošty, instrukce před příjezdem – 3,6 krát. A tak dál, viz jednotlivé sloupce v grafu.
Co z toho vyplývá?
Každý z nás je bombardován nekončícím proudem pošty, především té – pohříchu – málo milostné.
Ne každou zprávu ale dovolenkář otevře, sotva ledabyle přečte a hned smaže.
Pokud resort ví, že před příjezdem si lidi přečtou daný email 3-4x a na hotelu 2x nebo 3x, může s takovou znalostí při formulaci a skladbě obsahu vzkazu racionálně pracovat. Emaily s nejvyšší marketingovou hodnotou (sloupce 2 + 3) jsou otevírány současně v době, kdy má resort k portmonkám svých hostů nejblíž.
Dvojnásobná příležitost a důvod příslušné dva typy obsahů nepodcenit.
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů horského byznysu.
Profesně činný v oblasti marketingu sportovních a rekreačních provozů od roku 1997.
Poskytuje specializované poradenství českým a slovenským lyžařským střediskům.
[Kontakt]