Během posledních pěti let strmě roste přijímání emailové pošty na mobily, nepřekvapivě. Současně vzrůstá i poměr otevření emailů, což už tak samozřejmé není. V jakých denních časech by měla střediska svůj marketingový emailing rozesílat, aby měl nejlepší šanci, že bude otevřen a přečten?
VR marketing monitoruje otevírací míru emailingu na mobilních zařízeních od roku 2012. Vychází z dat shormážděných z kampaní 90 středisek v Americe, Evropě a Austrálii, rozeslaných více než 600 milionům příjemců.
Každý email je analyzován podle místního času, kdy byl střediskem rozeslán. Tyto časy jsou pak seskupeny do tříhodinových bloků v rámci dne; např. první údaj na vodorovné ose grafu 12am – 2am znamená, že kampaň byla rozeslána mezi 0:00 (půlnocí) až 2:59 hodin v noci.
Ze srovnávacího grafu vyplývá, že druhým rokem za sebou míra otevření ne zanedbatelně roste.
Druhým rokem se ale taky začíná rýsovat zřetelný intradenní trend v rámci popsaných tříhodinových odesílacích bloků. Lidi na svých mobilních zařízeních otevírají nejvíc střediskového emailingu odeslaného v ranní špičce (mezi šestou a devátou ráno) a pak odeslaného večer (opět mezi šestou a devátou večerní), kdy je poměr otevření v rámci denní doby absolutně nejvyšší.
Pro horská střediska se tak začínají rýsovat dva jednoznačné úseky v rámci dne, kdy by se jim kampaň mohla/měla vyplatit rozesílat nejvíc. (Ačkoli hodnotu vlastního praktického testování žádná univerzální teorie nikdy nenahradí.)
Bude zajímavé, nakolik (a zda vůbec) rozjetý trend potvrdí budoucí 2016 linie.
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Profesně činný v oblasti marketingu horských resortů od roku 1997.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.