Nalyžují srdcaři, kteří si koupí sezónku už na jaře, víc dní než váhající lyžaři, pořizující si ji na podzim?

Jarní předprodeje sezónních skipasů znamenají kýžené cinkání kasy pro skiareály, které si tak zamknou spoustu předčasných a jistých peněz do šuplíku. Vedle toho se mají šanci dozvědět mnoho cenného o svých nejloajálnějších zákaznících.

Minulý týden jsem tu psal o zjištění, že američtí lyžaři, kteří si koupí sezónku ještě před létem, vykazují o mnoho vyšší tendenci obnovit si ji do dalšího roku než ti, kteří čekají až do podzimu.

Můj americký kolega pro tyto účely zpracoval data celkem 36 severoamerických středisek a analyzoval nákupní chování jejich sezónkářů během uplynulých tří sněhových sezón. Prodeje sezónek rozsegmentoval do jednotlivých měsíců podle data pořízení; v kvartálu prosinec až únor vynechal zákazníky vailské Epic sezónky, která v tomto období není záměrně v prodeji. Posléze zjistil, jaké procento sezónkářů v rámci daného pořizovacího měsíce obnovilo svou sezónku v následujícím roce.

Graf výše naznačuje, že čím dříve lidi sezónku nakupují, tím odhodlanější a zapálenější se zdají být. Jsou jimi však i ve skutečnosti?

Protože pokud by se taková teorie potvrdila, oborový marketing by měl k dispozici nový typ metodologie umožňující komunikovat se sezónkáři podle míry jejich zapálení pro sport.

Americký kolega proto použil stejná výchozí data jako v grafu výše a aplikoval na ně algoritmus odhalující, kolik každý ze sezónkářů nakupující v tom kterém měsíci odlyžoval ve vlastní sezóně osobodní.

Trend se zdá být velmi zřetelný: srdcaři, kteří si sezónku pořídili, jakmile začala být v březnu a dubnu k mání, nalyžovali v průměru dvakrát tolik dní než ti, kteří s nákupem otáleli až na přelom podzimu a zimy.

Což potvrzuje nadhozenou teorii. Prodejnost sezónních skipasů segmentovaná podle data pořízení může sloužit coby spolehlivý indikátor jedné jinak obtížně čitelné, avšak kriticky důležité charakterové vlastnosti zákazníka: vášně pro jeho zálibu.

Shrnuto ve stručnosti: srdcaři kupující si sezónky brzy na jaře jsou těmi, kdo budou v sezóně lyžovat častěji a s mnohem vyšší pravděpodobností si ji i obnoví do dalšího roku. Ve svých hlavách příliš nepochybují, že příští rok budou lyžovat na stejných svazích a přinejmenším ve stejném rozsahu, jako dosud.

Morální pointa: vidět do hlav zákazníkům a získat smysluplný důvod pro další spolehlivě komunikovatelnou psychografickou kolonku v klientské databázi – taková věc těm horským markeťákům, co svůj džob neflinkají, vcelku spolehlivě způsobuje erekci.

Něco z hromady starších video teaserů na Epic sezónku vailského koncernu;

https://youtu.be/RQFrbCDrS88

https://youtu.be/3tFXe1UuY0E

[kontaktlink]
Čtěte také:
Ovliňují proklamované lhůty prodejních uzávěrek sezónních skipasů chování lyžařů?
Prodejní uzávěrky sezónních skipasů: je efektivnější časový, či množstevní limit?
Související texty na téma sezónní skipasy

Přejít nahoru