Minulý pátek otevřel svou 53. sněhovou sezónu na den přesně, jak si dlouhodobě naplánoval, coloradský Vail.
Středisko vždy dává lyžařům týden na rozježdění se před jedním z hlavních lyžařských svátků v roce, prodlouženým víkendem Díkůvzdání.
Tak jako v předešlých letech, i letos se otevíračka uskutečnila ne na nějakém sporadicky uměle vysněženém betonu plném kamení, ale opět v hlubokém suchém prašanu.
Údajně nejlepší opening za poslední roky.
Vail holt musí mít lyžařskou karmu jak hrom.
Report z loňského #vailopeningu zde.
Čerstvé video z letošní otevíračky pro inspiraci zdejším střediskům, aby se zvykly dělat totéž; upřímná autentická do minuty sestříhaná reportáž přebije sebevíc slizké prodavačské masírky. Platí nejen u amerického publika, čím dál víc se kultivuje i to tuzemské. Přinejmenším to lyžařské, abych nemluvil za vox populi z Novinek.cézet;
https://youtu.be/RyVYvGsuMeE
Mluvě o tuzemském lyžařském publiku: zdejší střediska si možná dostatečně neuvědomují, jak příznivě naladěné a angažované to česko/slovenské v porovnání s okolním světem je. Bezpochyby patříme mezi několik málo nejnadšenějších lyžařských národů planety.
Uvědomil jsem si to opět právě teď, když mě napadlo porovnat angažovanost fandů vailského facebooku a tuzemského klínoveckého.
Skoro týden staré fotky ze zde zmiňovaného vailského openingu měly, když jsem se díval, 3 066 lajků; při 185 700+ komunitě vailských facebookových fanoušků jde o necelá 2 procenta lajkujícího obecenstva.
Na poměry internetového marketingu všeobecně stále víc než dobrý poměr, což o to. Jenže – den staré album z klínoveckého zasněžování lajkovalo přes 16 % z jejich 26 400+ fandů. Za den posbíral Klínovec víc lajků, než Vail po týdnu.
O důvod víc, aby si tuzemská střediska svých entuziastických návštěvníků – činem, než slovem – vážila a hrála s nimi co nejvíc rovně a co nejmíň slizce.
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.