První velmi zajímavé marketingové výstupy spatřily světlo světa čtvrt roku před listopadovým oficiálním otevřením největšího skiareálu USA, jenž vznikl propojením stávajících středisek Park City Mountain Resort a Canyons.
Jak už jsem tu psal v prosinci, provozovatel obou středisek, koncern Vail Resorts, si na první fázi propojení pro sezónu 2015/16 připravil 50 milionů dolarů, z nichž financuje zejména novou propojovací 8-místnou gondolu a výměnu dvou původních lanovek King Con a Motherlode. Vzniká tak obrstředisko na 3000 hektarech plochy, s více než 300 sjezdovkami obsluhovanými 38 vleky/lanovkami, se 7 terénními parky.
Nové středisko se bude jmenovat Park City a kromě zveřejnění svého úvodního promo videoklipu taky odtajnilo své logo. Nad psychologií vzniku tohoto logotypu se chci pozastavit.
Nejprve název (staro)nového střediska: Park City.
Vailští kreativci dobře vědí, že město/kopec Park City disponuje unikátním už existujícím povědomím o značce; patří do první pětky nejproslulejších středisek. Miliony lyžařů si spojují blízkost SLC mezinárodního letiště, utažského národního sloganu „Greatest Snow on Earth“, který vozí každé místní auto a taky unikátního historického lyžařského města, v jehož rámci se lyžuje, právě pod značku Park City.
Byla by hloupost a hřích takovou výhodu zahodit.
Dovětek „Mountain Resort“ byl z názvu původního PCMR odstraněn, nové místo bude propagováno pod nejjednodušším Park City. Jde o pevně nalinkovanou koncernovou strategii – vailská skupina nepoužívá žádné dovětky ke svým nejstručnějším možným názvům středisek; viz Vail, Beaver Creek, Breckenridge, Heavenly, Northstar a další.
Resort Canyons tímto spojením de facto zanikl.
Co se vailskému koncernu musí nechat: že vznikem a pojmenováním tohoto nového obra se nebojí ohrozit (ve vnímání veřejnosti) stávající status Vailu coby vlajkové lodi skupiny.
Nyní ke konstrukci loga.
Co není rozbité a funguje či líbí se, nespravuj, neměň. Zdánlivou lenost či nedostatek invence vailských kreativců osobně považuju za geniální práci.
Coby řez písma použili bezpatkový Sans-Serif ze stávajícího Canyons loga. Moderní, skvěle čitelný, nebyl důvod jej měnit. I značku použili od Canyons – jakýsi symbol nekonečna naznačující propojené vrcholky hor. Barvu pro značku sebrali z původního PCMR loga.
Zdánlivý nedostatek invence osobně čtu jako mistrovský psychologický krok. Oba resorty mají tisíce svých oddaných domorodců, kteří si nyní mají zvykat na novou identitu. Použitíím názvu a barvy od jednoho a řezu písma a značky od druhého jde o kompromis a akt konsenzu.
Doslova bílý smířlivý kapesník přivázaný na lyžařské holi, jímž nové Park City mává do táborů srdcařů obou původních středisek.
Za mě, skvělá práce!
https://www.youtube.com/watch?v=cB-UXRgkP0c
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Profesně činný v oblasti marketingu horských resortů od roku 1997.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.