Kdo ze sezónkářů lyžuje častěji: muži nebo ženy?

Marketéři horského byznysu se snaží analyzovat chování zákazníků resortů z nejrůznějších úhlů pohledu. Jedním z nově sledovaných segmentů začínají být i rodově rozlišení předplatitelé sezónních skipasů. Kdo z nich lyžuje víc? A o kolik?

Díky radiofrekvenční ID technologii (umožňující mj. přesně kvantifikovat míru využití skipasu, jako v tomto případě) se VRM podařilo během posledních 3 sezón nasbírat víc než 2 miliony výstupů sezónkářů v dohromady 13 severoamerických lyžařských střediscích. Sezónkáři byli rozděleni podle pohlaví a seřazeni v pětidenních oddílech celkově za sezónu prolyžovaných dní.

(Veškeré procentní údaje za každou sezónu a sledovanou oblast byly zaokrouhlovány směrem k horní jednotce a tato zaokrouhlení nejsou pro účely grafu odretušována.)

lyzujici sezonkari muzi zeny

Pozoruhodné, jak dominantní podíl sezónkářů lyžuje jen 1 až 5 krát za zimu. Z nich je dokonce víc lyžařek. V ostatních pětidenních oddílech už častěji lyžují muži.

Statistiku však pravděpodobně ovlivnila všechny tři sledované sezóny velmi špatná sněhová zima zjm. v kalifornských střediscích, což tento přehled do určité neznámé míry pokřivilo směrem k nižšímu než obvyklému využití sezónní karty.

Za tyto tři sezóny bylo průměrné využítí sezónky 9,4 návštěv mezi muži a 5,2 návštěv u žen. Přičemž mediánových dní nalyžovali sezónkáři 5, sezónkářky 4. Tento rozdíl naznačuje, že mezi muži bylo významně víc mediánově škrtaných „extrémistů“ s 50 a víc prolyžovanými dny.

lake tahoe ← Kalifornie trpí už čtvrtou zimu za sebou nedostatkem sněhu a vláhy obecně, psal jsem o tom zkraje dubna, viz Kalifornie: Sezónka se zárukou. Bezpochyby to negativně ovlivňuje míru využitelnosti zakoupených kalifornských sezónních skipasů.

Zde čerstvý neodolatelný pohled na dnešní Lake Tahoe. (Photo Credits Snow.com)

Za sněhově příznivějších podmínek by celková křivka využítí zůstávala ve stejném tvaru, jen její ohyb vlevo (tj. vzájemný rozdíl prvních čtyř dvojsloupců) by byl mírnější, ve prospěch vyššího počtu prolyžovaných dní.

Tom

Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů horského byznysu.
Profesně činný v oblasti marketingu sportovních a rekreačních provozů od roku 1997.
Poskytuje specializované poradenství českým a slovenským lyžařským střediskům.
[Kontakt]

Přejít nahoru