Sezónka se zárukou

Kalifornie. Požehnaná nepřebernými krásami, současně prokletá hromadou pohrom. Zemětřesení, záplavy, sucha i požáry se tu střídají jak na karuselu. Už čtvrtá suchá zima za sebou donutila minulý týden guvernéra Browna vyhlásit celostátní restrikci na spotřebu vody po zbytek roku.

Prakticky všechny kalifornské oblasti jsou už léta pod přísnými omezeními lokálními; nová celostátní vyhláška nařizuje každému odběrateli snížit spotřebu o další čtvrtinu. Už tak prosperující výrobce barviv schnoucích trávníků čeká asi hodně zelený rok.

Šeredné časy zakouší nemálo kalifornských horských resortů; dost jich letos muselo uprostřed sezóny zavřít pro suché svahy. Jejich nejvěrnější zákazníci – předplatitelé sezónních skipasů – se čím dál častěji ptají na vracení peněz za své neprolyžované permanentky.

Noční můra každého provozovatele si takovou situaci jen představit, natož jí čelit.

V novodobých časech propojenosti každého s každým skrz sociální sítě nelze potají vrátit peníze pár nejhlasitějším křiklounům a před ostatními všechno ututlat. Jakmile postižený resort jednou Pandořinu skříňku refundací otevře, jejich už tak zmrzačený byznys by nejspíš dostal smrtící ránu.

Většina středisek prodává svým zákazníkům doslova loterijní tiket; lyžaři takový risk vědomě akceptují. Jenže pokud si předplatili mizerně využitelnou sezónku už čtvrtou zimu v řadě, spousta z nich nezůstává potichu.

Skiareály bývají typicky připraveny – nepřekvapivě – hrát mrtvého brouka. Samy mají vlastních trablí vinou série bídných zim nad hlavu a jakýkoli toxický precedent hromadného vracení peněz by ohrožoval jejich holou existenci.

Z takové perspektivy se pak průkopnická strategie dvou sousedících partnerských středisek ze západního břehu Lake Tahoe, Squaw Valley a Alpine Meadows – nabízet sezónku s omezenou zárukou – jeví jako pozoruhodný marketingový experiment.

tahoesuperpass1

Nabídka na jejich nový Tahoe Super Pass 2015/16 zní, že pokud lyžař sezónku nevyužije aspoň 5 dní za zimu, pro následující nákup sezónní permanentky 2016/17 dostane kredit (až do) 4 dní.

tahoesuperpass2

Obchodnicky se jeví logickým, že kalifornská aliance Squaw Alpine nenabízí vlastní vrácení peněz, nýbrž kredit do nového nákupu následující sezónky; což se každou jednotlivou operací obrátí do zvýšení tržeb. Koncept by měl teoreticky vyprodukovat spokojenější stávající předplatitele, nárůst obnovených sezónek i příliv nových zákazníků.

Potenciálním rizikem může být určitá skupina lyžarů-škudlilů, šetřících na počtu svých návštěv, to si ale osobně nemyslím. Bude-li sněhově regulérní zima, každý lyžař-srdcař (a který jiný si kupuje sezónku?) se hledí vylyžovat do sytosti. Obzvlášť, má-li všestranně neomezenou sezónní kartu – a tou Tahoe Super Pass je.

Každá vyreklamovaná nevyužitá sezónka bude znamenat faktické „přerolování“ do sezóny následující, a tedy garantovaný nový příjem.

Odvážný a chytrý krok, jak s třaskavým tématem nízké využitelnosti permanentek konstruktivně naložit.

Promo video na Tahoe Super Pass skiresortů Squaw Valley a Alpine Meadows;

https://www.youtube.com/watch?v=YnXUWbkcbgU

Přejít nahoru