Odeslat děkovný email dovolenkářům poté, co ze svého pobytu odjedou, se stává čím dál efektivnějším marketingovým zvykem. Horská střediska to dobře ví. V čem si ale jistá nejsou – kolik dní po odjezdu hosta mají počkat, aby email (mj. se žádostí o zpětnou vazbu) s největší pravděpodobností otevřel?
VR marketing zanalyzoval zhruba 60 poodjezdových emailingových kampaní za poslední dva roky, rozeslaných dohromady 300 tisícům příjemců.
Míra otevření jejich emailingu je v grafu roztřízena podle počtu dní po odjezdu hosta, kdy byl email odeslán.
Po méně než 40 % poměru otevření pošty odeslané den po odjezdu bude mít email poslaný o další den později v řeči této statistiky o téměř 20 % vyšší šanci, že bude otevřen.
Posléze míra otevření opět mírně klesá (dny 3 až 5), šestý a sedmý den vykazuje hodnotu otevření dokonce horší, než den 1 – příjemce už v hlavě řeší svůj aktuální nebo budoucí život víc, než týden starý pobyt.
Ačkoli graf sugestivně naznačuje 2 dny čekání coby nejlepší taktiku s 3 až 5 denním čekáním coby stále dobrou strategií, osobně doporučuju střediskům nepřejímat dogmaticky žádný podobný údaj coby bernou minci, ale otestovat si své výsledky na vlastním publiku.
Současně však rozpětí 2 až 5 dní považuju za rozumné pásmo pro tento typ marketingu; den po odjezdu je příliš spěšný, týdenní prodleva naopak neprakticky dlouhá.
Nicméně univerzálně platný vzkaz, jenž by zde neměl být přehlédnut, zní: opravdu záleží na tom, když si středisko nalezne optimální rozesílací lhůty pro své publikum.
Jak graf naznačuje, pouhý den může znamenat i 20% rozdíl v míře otevření.
Převedeno do kvantitativních poměrů tuzemských areálů, mluvíme o desítkách, možná stovkách zpráv adresně zaslaných platícím hostům, které mohou, ale nemusí být přečteny.
[kontaktlink]