Že sedačky nebo kabinky lanovek nabízí příznivé prostředí pro unikátní videomarketingový obsah, zjistili a už roky dobře vědí v americkém Lutsenu.
Lutsen je malé horské středisko v Minnesotě na SZ břehu soustavy Velkých jezer, konkrétně jezera Superior. A Papa Charlie’s Saloon & Grill je místní westernová restaurace s proslaveným hudebním klubem kousek pod dlouhou lutsenskou gondolou.
Před třemi roky někoho zdejšího chytrého napadlo, že výjezd lanovkou trvá akorát tak dlouho na jedno hudební číslo plus krátký rozhovor k tomu. Do zmíněného Papa Charlie’s pravidelně přijíždí koncertovat spousta umělců, řada z nich využije příležitost k zalyžování si.
Projekt lutsenských lanovkových seancí byl na světě.
Během tří let, kdy Lutsen své gondolové seance natáčí, na střediskovém YT kanálu shromažďuje už několik desítek videoklipů.
Z nejisté pozice hudebního BFU-laika mám za to, že muzika v klipech zní víc než dobře – když uvážím, že interpreti jsou de facto lyžaři v plné výstroji jedoucí nahoru, mačkající se s nástroji v kabince. Kabinka lanovky bezpochyby přispívá lvím dílem k víc než slušné akustice.
Rozhovor na závěr videa je vždy pochopitelně veden za neskrývaným účelem zapropagovat středisko. Tomu synergicky pomáhají záběry přes skla kabinky na okolní terény pod lanovkou.
Prakticky všichni zpovídaní muzikanti – zvyklí na živé vystupování před obecenstvem – působí na filmu přirozeně, sebejistě, odpovídají zábavně, vtipně, spíš bystře než s berličkou plytkých floskulí.
Celé to nepovažuju za nudu.
Jde v oboru o unikátní koncept, přičemž jednoduchý na provedení (nejspíš běžná GoPro kamera) a nenáročný na editaci (odhaduju, že silně pod hodinu času).
Neumím si představit, že by v třeba deseti podobných videoklipech měl v kabince sedět nějaký marketingový panák, mlít o středisku svůj syntetický píárový bullshit a doufat, že takovou masírku bude někdo konzumovat, natož brát v potaz.
Prťavý Lutsen dokázal svou gondolu využít, jako zatím málokdo v horské branži.
Tom Řepík
Expertní textař tuzemského horského byznysu.
Analyzuje PR trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Marketingový mentoring | copywriting | krizová komunikace v oboru
[Kontakt]