V předchozím článku jsem slíbil pokračovat v zamyšlení, co za náměty točit na rutinní střediskové video, aby z toho nevznikala tak smutně častá, recyklovaná nuda typu napínavého minutového záběru na chrlící sněžné dělo, a tak podobně.
Trendy dobré střediskové filmařiny, zde na blogu mnohokrát popisované, se ani v roce 2016 nemění: klipy nechodí přes čáru umírněnosti ve vizuálním i zvukovém efektu, používají autentický příběh místních rezidentů s reálným jménem a historií, kteří nejenže mají co předvést, ale i říct. Nic v klipech není anonymní a nevěrohodně přehrávané, nikdo v nich slizce neprodává. Nýbrž vypráví příběhy, jež se nestanou ve svých 1-3 minutových dávkách promarněným časem snad žádného diváka.
Tenhle „seriózní“ typ videoobsahu si ale pro účely tohoto článku nechám od cesty, abychom se tu neupříběhovali. A zaměřím se na příklady obsahu o mnoho uvolněnějšího až neseriózního.
Žádný velký div, že takový obsah zhusta produkují kreativní návštěvníci, než prvoplánově marketing středisek samotných. Byl by však hřích každý povedený kousek pro propagaci oblasti vhodně nevyužít. Jako například;
Když si členové viržinského bluegrassového kvintetu The Infamous Stringdusters na své koncertní štaci odskočili zalyžovat do Aspenu, střediskový manažer jim pohotově vyhradil kabinku Silver Queen gondoly, přichystal mikrofon a GoPro kameru – a pomohl na svět tomuhle novému neotřelému kousku aspenského videomarketingu;
https://youtu.be/yuBQgEwBgQk
Zde možná t.č. míň slavný, o to však ambicióznější interpret (jenž si říká Lift Ticket) neodolal natočit a narapovat didaktický klip ohledně bezpečného používání sedačkové lanovky. A má pravdu – zábranu byste si měli sklápět ze sakra dobrých důvodů dolů.
Čímž jsme se plynule přesunuli od múzického umění k tématu lyžařské bezpečnosti a etikety chování se ve střediscích vůbec.
Vermonští vyprodukovali sérii krátkých videoinstruktáží, po jaké by měl prahnout snad každý resort. Na téma, jak se nechovat ve středisku, pod samovysvětlujícím sugestivním názvem Nebuďte jako von;
„Nebuďte jako von“ by se mohlo vztahovat i k selfíčku chlápka jménem Candide Thovex. Ačkoli by si kdekdo přál být aspoň zlomkem, jako on. Všimněte, že i když je v středisku málo sněhu, pořád je co filmovat a po čem jezdit;
No a když je naopak sněhu tolik, že se cpe i tam, kde nemá co dělat, jako v centru NYC na Manhattanu, nelze se divit, že místní metropolitní švestky znervózní kdejaký youtuber na prkně, jako pan Casey Neistat. Ve městě, jež nikdy nespí;
V tématu budu pokračovat, jak se mi zalíbilo.
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.