Chci totiž vyhrát týdenní pobyt ve Vailu a na něj tě taky vezmu – a třeba i tvoje rodiče, pokud budeš chtít.
Napadá vás – divoká, neodolatelná nabídka, znějící trochu jak z jiného světa?
Tak zkoušely získávat nové duše americké skiresorty před 40 lety. Měl jsem důvod něco hledat v historických oborových záznamech a na právě takovou nabídku jsem narazil v ústřižku z The Denver Post 1976;
Přitom šlo o tučná léta uprostřed zlatých časů bílého sportu, kdy lyžařské návštěvy rostly ročně o 15 až 20 procent; každých 5 až 6 let se tehdy zdvojnásobil trh. Resorty se přesto snažily.
Že by inspirativní tip pro tuzemská střediska do časů soudobých, kdy se trh naopak dlouhodobě nemilosrdně scvrkává?
Když už jsem se pohyboval v archívních marketingových materiálech oněch zlatých roků Abby, Franze Klammera a lyžařských bot se zadním nástupem, vytáhl jsem na světlo tucet zajímavých reklam automobilek mířících – považte – na lyžaře. Autoznačky tehdy nejenže pravidelně kupovaly celostránkové inzeráty v oborových magazínech, nýbrž i designovaly své vizuály specificky pro lyžařské publikum.
Něco, co už takřka s jistotou nezažijeme.
Jste-li při chuti, dopřejte si teď krátký výlet do amerických sedmdesátek, v mých očích nejšťastnější dekády na tomto světě.
A kdy káry ještě byly kárami, možná taky dlužno dodat. (A lyže měřily 215+.)