Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Twitter

Písmo: A ++ A --

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie.

Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů.

Minule jsem pospsal jeho vývody týkající se Facebooku a Instagramu, dnešní se budou týkat sítě Twitter.

Efektivita Twitteru

Twitter rozhodně nezažívá žádný uživatelský rozkvět a dalo se rozumně předpokládat, že nijak prorůstové nebudou ani výsledky průzkumu. Negativní pohled na tuto síť možná ještě předčil míru očekávání: 43 % střediskových marketérů uvedlo, že Twitter považují za méně efektivní než v minulosti, dalších 43 % pak, že vše při starém. Přičemž pouze 14 procent z nich vnímá, že efektivita nástroje pro jejich středisko oproti minulosti vzrostla.

Hodnota Twitteru

Mnoho oborových marketérů má dlouhodobou praktickou zkušenost, jak těžké je nalít nějaké peníze do twitterového statusu a jak málo muziky posléze dokážou investované peníze koupit. Stejný pohled naznačuje i koláč nahoře: přes 90 % všech dotázaných lidí odpovědělo, že hlavní hodnota sítě Twitter pro jejich resort spočívá v jejím přirozeném dosahu.

Preferovaný twitterový formát

Twitter je dominantně o obrázcích, jakkoli byl v začátcích téměř zplna o limitovaně krátkém textovém vzkazu. Odkazy na Twitteru považuje za důležité překvapivě málo marketérů, ještě překvapivěji málo pak video – zejména v porovnání s ostatními sociálními platformami.

Tradiční doplňující anketní otázka zněla: „Pár slovy, co si myslíte o Twitteru coby nástroji pro vaše středisko?“ Z reakcí oslovených střediskových marketérů vybírám:

Stále důležitý nástroj pro šíření nejžhavějších zpráv a počasí.

Nezajímá nás.

Zdroj zpráv.

Ani si nedokážu vybavit, kdy jsem naposledy na Twitteru byl.

Používáme ho mnohem míň než dřív. Naši hosté taky.

Můj setrvalý zdroj komzumace zpráv a sportovních výsledků.

Jsou už lepší nástroje.

Dlouhodobě upadá, čím dál míň relevantnější.

Aktivita publika jde na něm strmě dolů, moc času mu nedáváme.

Není špatný, stále má vysoký potenciál, jak virálně rozšířit rezonující vzkaz.

Používáme zejména pro živé vstupy a updaty z našich akcí. Příspěvky mají velmi krátkou životnost, prakticky jen dokud zůstávají nahoře na zákaznickém displeji, pak už je po nich.

Nic, co by stálo za řeč.

Záleží na angažovanosti publika, u nás nic moc.

Používáme ho k propagaci placené reklamy na jiných kanálech.

Updaty v reálném čase, pro to je dobrý.

Dnes už nestojí za pozornost.

Snad nejméně používaná sociální síť v našem středisku.

Meteo zprávy, pro to je Twitter fajn.

Ztráta času.

Publikum ho čím dál víc ignoruje.

Umřel.

Nic moc.

Nepoužíváme.

Dřív to byl důležitý nástroj, dnes okrajový.

Počasí, zprávy, sport, všechno je rychle po ruce. Jako středisko jsme jej ale opustili.

Je nanic, našemu publiku moc neříká. Přestali jsme používat před víc než rokem.

Co víc dodávat; Twitter, vypadá to, to má v déledobějším horizontu sečtené i v horskostřediskovém oboru. Svůj názor na aktuální úlohu socmédií ve střediskovém marketingu si formuluju do nejbližšího tištěného vydání SNOWbizu ve SNOW 110, vycházejícího zkraje října.

Publikováno v partnerství se SlopeFillers inc. Inntopia.