Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: YouTube

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie.

Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů.

Minule jsem popsal jeho vývody týkající se Facebooku, Instagramu a Twitteru, dnešní se budou týkat sítě YouTube.

Efektivita YouTube

Ne tak jednoznačné výsledky jako u Twitteru nebo Instagramu, ale ne tak nejednotné jako u Facebooku. Pouze 20 % marketérů má za to, že efektivita YT pro jejich středisko klesla, 42 % si myslí, že se zvýšila.

Hodnota YouTube

Není divu, že významná většina středisek využívá organický dosah; nesmíme ztratit ze zřetele, že YouTube je vyhledávač videí a distribuci obsahu má tak do významné míry zabudovanou v sobě.

Tradiční doplňující anketní otázka zněla: „Pár slovy, co si myslíte o YouTube coby nástroji pro vaše středisko?“ Z reakcí oslovených střediskových marketérů vybírám:

Skvělá vstupní stránka pro naše středisková videa.

YT je pro nás nezbytností; aktuálně zkoumáme, zda bychom měli tvořit obsah i pro Vimeo.

YouTube přestal pro nás být efektivní, když Facebook zpopularizoval svá Native videa.

Žádnou velkou hodnotu pro nás nemá.

Jejich vyhledávač stále roste na významu, budeme toho na YouTube dělat stále víc.

Výborná platforma pro archivaci střediskových videoklipů.

Skvělý zdroj pro vyhledávání videí.

Musíme se YouTube věnovat víc. Pokud videa nejsou kvalitní, málokdo je uvidí, vyhledávač je neukáže.

Perfektní centrála pro zejména krátká videa, náš resort se věnuje produkci na YT stále víc.

Zaspali jsme s YouTube, ale doháníme.

Skvělý nástroj na distribuci obsahu.

Není pro nás nutný.

Nikdy jsme nedokázali na YT shromáždit dostatek publika, videoprodukci distribuujeme přes Facebook.

Pouze další web, na nějž dáváme videa, nic víc.

Stále produktivní platforma pro hosting a sdílení videoobsahu. Měli bychom se mu věnovat víc.

Musíme na YT být.

Lyžařská branže musí přijít na to, jak vyzrát na jejich kód; You Tube zatím ukazuje hlavně rozbalování krabic a vlogy.

Nejlíp nám tam fungují delší videa.

Jde to dolů.

Preferujeme Facebook.

Střediska tam musí být, nemít YT kanál je alarmující.

Svůj názor na aktuální úlohu socmédií ve střediskovém marketingu si formuluju do nejbližšího tištěného vydání SNOWbizu ve SNOW 110, vycházejícího zkraje října.

Publikováno v partnerství se SlopeFillers inc. Inntopia.

Přejít nahoru