Bez sněhu by horské odvětví přetěžko mohlo existovat. Jak známo, lyžařští srdcaři pro sníh dýchají; nakolik však skutečnost, že ve skiareálu sněží dnes a ne včera nebo zítra, ovlivňuje jejich chování v daný den?
Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopia přišal s dosud nepoužitým přístupem; identifikoval běžné chování lyžařů – příjemců vyžádaného emailingu středisek, jež konfrontoval se dny, kdy v daném středisku sněžilo.
Zvolil si metriku otevíranost emailů (open rate), jež by dle jeho názoru měla mnohem líp vypovídat o reakcích zákazníků než např. tržby na pokladnách – v teorii, že míra otevření naznačí, zda nahodilé sněžení zvýší relevanci standardně předplánovaného emailingu (a až následně případnou vlastní reakci na něj).
Použil historická data sněhových srážek v USA jedné z uplynulých sezón (jež netrpěla excentrickými povětrnostními anomáliemi) v souvislé délce 100 dní pro každé středisko, které emailing přes služby Inntopie rozesílalo. Povětrnostní data poskytla služba Weather Underground.
Pokud sněžilo od půlnoci po následující půlnoc, den byl klasifikován jako sněhový (modrý sloupec grafu níže). Na něm jsou rozlišeny tři základní typy střediskového emailingu – (1) pravidelný zpravodaj = pro poznatek, nakolik reaguje běžné široké obecenstvo střediska; (2) pravidelný (obvykle denní) sněhový report zasílaný ráno do emailu = pro poznatek, jak na čerstvou zprávu o sněžení zareagují příjemci v reálném čase; a (3) cestovní instrukce zasílané dovolenkářům = pro poznatek, zda a jak budou na nahodilé sněžení reagovat lidi časově blízko jejich termínu lyžařské dovolené.
Základní výstup je zřejmý na první pohled a věru nepřekvapivý: sněžení ve formě modrých sloupců má pozitivní vliv na chování zákazníků.
Zatímco rozdíly v hodnotách mezi jednotlivými sloupci se nezdají být nijak dramatické, zejména v případě prostředního sloupce sněhového reportu je vhodné vzít v potaz, že ti návštěvníci středisek, kteří nejsou místní, nemusejí dané ráno z časových či jiných důvodů stihnout ranní sněhový report otevřít a potenciálně tak na zprávu o čerstvém sněhu reagovat. Touto skutečnosti je bezpochyby efekt nahodilého sněžení na reakce zákazníků do jisté (neznámé) míry rozředěn.
Sněhové reporty, k jejichž odběru bývají z definice přihlášeni zejména místní lyžaři, by tak mohly vykazovat pravdivější (pravděpodobně vyšší) rozdíl, než zde na grafu šipkou označených 11 procent.
Buď jak buď, pointa je zřejmá: aktuální sněžení ve skiareálu činí jakýkoli okamžitý marketingový nástroj střediska záhy o mnoho relevantnějším. Nemělo by příliš záležet na typu a formě vzkazu; když však na vašem kopci sype, neváhejte a dejte o tom okolnímu světu vědět.
Vyprodukováno v partnerství se SlopeFillers inc. Inntopia.