Nebude to trvat kdovíjak dlouho (snad!) a první tuzemská střediska začnou spouštět sněžná děla.
Pohříchu málokterá jsou prozatím zvyklá používat zdokumentovaný proces zasněžovaní jako svou marketingovou zbraň – a to zdaleka ne marné ráže.
Jednoduché (ale klidně i důmyslné) video anebo série fotek z mobilu a účet na sociálních sítích je všechno, co k tomu střediska potřebují a co zároveň už mají.
Pro inspiraci těm z areálů, které přemýšlejí nad trochu méně obvyklým úhlem pohledu, než jen tupým záběrem na chrlící dělo s titulkem „Jo! Už stříkáme!“, vybírám několik čerstvých marketingových výstupů amerických resortů, majících kliku na vhlkost a mráz od sklonku října.
Už tehdy jsem tu ukazoval pozoruhodně pohotové video coloradského střediska Loveland nahrané v reálném čase, bez jakékoli editace přes twitterovský Periscope. Jednoduché, hrubé, za 10 minut hotové a napohled ničím výjimečné; současně však svým průkopnickým pojetím a autenticitou marketingově dokonalé.
Další videa a fotky níže už považuju za graficky víc než výběrové, ale nadto – a zejména – s nadstandardně pojatým obsahem. Teprve když se sejdou tyto dva elementy, stojí uživatelský výsledek za něco víc, než jen přejetí okem a konstatování „Nojo, už stříkaj!“ a vypuštění vjemu druhým uchem ven (či kudy se vjemy vypouští).
Udělejte upoutávku dostatečně estetickou a informativní, neřku-li emotivní nebo vtipnou – a vaše publikum ji začne spontánně sdílet. Tehdy půjde o zmiňovanou marketingovou munici a ne jen tuctový obsah, obratem pouštěný z hlavy ven.
Může jít o typ podobné 40vteřinové šoufky, jako „Otočení klíčem“ z Killingtonu (15/10/2015);
Anebo o nic delší zfilmovaný „Snow Check“ dvou nedočkavců ve Squaw Valley (3/11/2015);
Ale třeba i delší sofistikovaný klip s dávkou technických informací uvnitř, jako třeba „Know The Snow“ z Wildcatu (30/10/2015);
https://www.youtube.com/watch?v=emXvdOsPmLQ
Či podobně technicky zaměřený, přes 4 minuty dlouhý videošot ze zákulisí rutiny zasněžovací party z Telluride. Takováto videa publikum vnímá jako neotřelé avízo brzkého spuštění provozu (avízo hodné rozšíření svému sociálnímu okolí);
https://vimeo.com/112879398
Avšak i „obyčejná“ fotka z obyčejného zasněžování má moc stát se masivněji sdíleným marketingovým poselstvím, pokud se na takovém kousku věci neobyčejně, netuctově sejdou.
Posuďte následující tři nedávné z twitterů Mount Norquay (28/10/2015), Copper Mountain (6/10/2015) a Steamboatu (28/10/2015);
Pozoruhodná videa i fotky.
Nechť inspirují i váš areál k nějakému podobnému marketingovému zaexperimentování si.
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.
[Kontakt]