Že whistlerský videomarketing považuju za jeden z dlouhodobě nejlepších v branži, tu nepíšu poprvé. Unikátním vzpomínkovým videem k 50. výročí založení si filmaři resortu Whistler Blackcomb na svou výsostnou oborovou pozici vyrazili punc.
Horská střediska zhusta produkují videa v podobně bezstarostné mentalitě, jakou užívají i pro své často rozmařilé investiční dostihy s konkurenty: „postavíme to, a lidi přijdou.“ Tedy nastříháme film a pověsíme na web, a lidi si ho najdou a budou sledovat, sdílet a lajkovat.
Whistlerští marketéři si ale tradičně dávají záležet, jako málokdo jiný v oboru. A to nejen při výrobě obsahu, ale i při jeho propagaci.
Výjimkou nemůže být ani jejich víc jak půlhodinový vzpomínkový videoklip k 50. výročí založení střediska, připadajícímu na 15. leden 2016.
Snímek je napěchovaný dokonalou pětihvězdičkovou filmařinou i exkluzivními historickými záznamy. Nechybí v něm unikátně zdokumentované vzpomínky na hipícké, všudypřítomným konopím načichlé začátky whistlerského kopce, na existenční krizi střediska v časných 80. letech, kdy místo zachraňovali svým šoumenstvím slavní Crazy Canucks, ani na počáteční konkurenční boj s protějším Blackcombem, v němž došlo třeba i na vzájemné kradení si kotev z vleku. Ale které skončilo partnerstvím, propojením kopců gondolou Peak 2 Peak a pořadatelstvím zimní olympiády.
Za zmínku stojí neobvyklý marketing vzpomínkového videa. Tomu je vyhrazena odshora čtvrtá skrolovaná obrazovka whistlerské domovské stránky, což filmu zaručuje šťavnatý příliv návštěvnosti.
Po kliknutí na zmíněný čtvrtý skrol se objeví vlastní cílová stránka filmu, umožňující si jej okamžitě přehrát, anebo ještě vydržet a pokonzumovat nemálo doplňujících informací.
Jedním z takových informačních pokladů je přehledně zpracovaná interaktivní časová osa s množstvím fotografií, textů, novinových skenů a dobových videí.
Po kliknutí na příslušnou fotografii se otevře její plnohodnotná velikost v novém okně střediskového Flickr účtu.
Video krátce po svém zveřejnění vloni v říjnu propagovalo ve svém emailingu i několik třetích stran – partnerských subjektů, třeba magazín Snowboard.
Inspirující práce whistlerské filmařiny, jako už tradičně. K dnešnímu dni, po asi třech měsících života, už film posbíral přes 67 tisíc shlédnutí.
Na zlaté výročí největšího severoamerického střediska budou mít internetoví návštěvníci možnost vzpomínat další dlouhé měsíce, nejspíš roky, než video odsune dozadu nějaký populárnější obsah.
Kéž podobně vzácné historické skvosty vykutá ze svých archivů při nejrůžnějších vlastních výročích i co nejvíc dalších resortů.
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.