Prakticky vzápětí po úspěšné olympiádě v roce 1960 začali v Disney studiích pracovat na třech instalacích pro světovou výstavu – Fordův Magic Skyway, GE Progressland a ještě na robotické figuríně prezidenta Lincolna pro pavilon státu Illinois.
Práce byly po celou dobu příprav vesměs ve skluzu, Lincolnův robot dokonce o několik týdnů nestihl slavnostní otevření události v dubnu 1964.
V létě 1963 si navíc vzpomněla Pepsi-Cola, dlouholetý věrný partner Disneylandu, že by potřebovala nějakou atrakci pro mezinárodní pavilon UNICEF, který sponzorovala. Narychlo si sjednali schůzku v Disney parku, Walt tehdy nebyl přítomen. Zástupci v Disneyho firmě však Pepsi odmítli, že už takhle své tři instalace nestíhají.
Když se o tom Walt dozvěděl, zrudnul vzteky a donutil manažera, aby hned Pepsi vzkázal, že pro ni atrakci Walt osobně zařídí.
V časové tísni tak vznikla nejzamilovanější a současně – jak to tak bývá – nejvlezlejší atrakce v historii Disney parků, jež nechybí ani v jednom z nich: devítiminutová lodní cesta kolem světa It’s a Small World.
Zprvu měla při plavbě loďkou hrát v příslušném místě hymna dané země; záhy se ukázalo, že výsledkem je nesmyslný hlomoz. UNICEF vyžadoval jednoduchou melodii, okamžitě zapamatovatelnou a dostatečně jednoduchou pro malé děti, aby byly schopny prozpěvovat si ji na místě.
Walt požádal bratry Shermanovy, kteří právě končili práce na centrální skladbě pro jeho Kolotoč pokroku. Ti přišli s jednoduchým popěvkem – když jej poprvé Waltovi hráli, ten si začal okamžitě vyťukávat do rytmu a v závěru zpíval s nimi. Bylo zjevné, že Waltovi melodie vstoupila do srdce.
Po skončení EXPA se atrakce přestěhovala do Anaheimu, a tak stejnou melodii dodnes – po víc než půlstoletí – nemůže dostat většina návštěvníků kteréhokoli Disney parku hodiny a hodiny ven z hlavy.
Jak se blížilo otevření EXPA, všechny práce v Disneylandu včetně čerstvě rozestavěných Pirátů z Karibiku se zastavily a Walt poslal přes 200 svých lidí do New Yorku, aby tam asistovali při instalacích jeho atrakcí.
Když se záhy po otevření výstavy projevila neobvyklá popularita loděk It’s a Small World, Walt nařídil přepracovat koncept Pirátů z Karibiku, do té doby pěší atrakce, na lodní variantu. Posléze též změnil do té doby statické voskové postavy pirátů na robotické – díky vývoji technologie stejného typu figurín pro Kolotoč pokroku, jejž zafinancovala GE.
Celkově newyorské EXPO, s téměř 200 pavilony největší světová výstava historie, skončilo finančním fiaskem. Ne však pro Disneyho: silné firmy mu zafinancovaly vývoj několika technologií, jeho instalace po skončení výstavy putovaly do anaheimského Disneylandu, kromě Fordovy – z té však zaplacený vývoj pojízdného mechanismu vozíků používá dodnes několik Disneyových provozů, například strašidelný dům Haunted Mansion, původně projektovaný opět jako pěší atrakce.
Doslova nevyčíslitelnou hodnotu měla bezplatná reklama na Disneyland pro miliony návštěvníků výstavy – přes 90 % z nich navštívilo alespoň jednu Disneyho atrakci.
Na konci EXPA nabídl jeho prezident Waltovi celou plochu výstaviště v newyorském Flushing Meadows pro jeho nový východopobřežní Disneyland, o němž už běhaly zvěsti.
Walt zdvořile odmítl. Sice si potvrdil, že i lidi na východě Států nebudou nad Disneyho stylem ohrnovat nos, vadilo mu však chladné počasí severně situovaného New Yorku. Pokud kdy na východě Disney postaví park, musí to být v pohodlně teplém klimatu.