První velmi zajímavé marketingové výstupy spatřily světlo světa čtvrt roku před listopadovým oficiálním otevřením největšího skiareálu USA, jenž vznikl propojením stávajících středisek Park City Mountain Resort a Canyons.
Jak už jsem tu psal v prosinci, provozovatel obou středisek, koncern Vail Resorts, si na první fázi propojení pro sezónu 2015/16 připravil 50 milionů dolarů, z nichž financuje zejména novou propojovací 8-místnou gondolu a výměnu dvou původních lanovek King Con a Motherlode. Vzniká tak obrstředisko na 3000 hektarech plochy, s více než 300 sjezdovkami obsluhovanými 38 vleky/lanovkami, se 7 terénními parky.
Nové středisko se bude jmenovat Park City a kromě zveřejnění svého úvodního promo videoklipu taky odtajnilo své logo. Nad psychologií vzniku tohoto logotypu se chci pozastavit.
Nejprve název (staro)nového střediska: Park City.
Vailští kreativci dobře vědí, že město/kopec Park City disponuje unikátním už existujícím povědomím o značce; patří do první pětky nejproslulejších středisek. Miliony lyžařů si spojují blízkost SLC mezinárodního letiště, utažského národního sloganu „Greatest Snow on Earth“, který vozí každé místní auto a taky unikátního historického lyžařského města, v jehož rámci se lyžuje, právě pod značku Park City.
Byla by hloupost a hřích takovou výhodu zahodit.
Dovětek „Mountain Resort“ byl z názvu původního PCMR odstraněn, nové místo bude propagováno pod nejjednodušším Park City. Jde o pevně nalinkovanou koncernovou strategii – vailská skupina nepoužívá žádné dovětky ke svým nejstručnějším možným názvům středisek; viz Vail, Beaver Creek, Breckenridge, Heavenly, Northstar a další.
Resort Canyons tímto spojením de facto zanikl.
Co se vailskému koncernu musí nechat: že vznikem a pojmenováním tohoto nového obra se nebojí ohrozit (ve vnímání veřejnosti) stávající status Vailu coby vlajkové lodi skupiny.
Nyní ke konstrukci loga.
Co není rozbité a funguje či líbí se, nespravuj, neměň. Zdánlivou lenost či nedostatek invence vailských kreativců osobně považuju za geniální práci.
Coby řez písma použili bezpatkový Sans-Serif ze stávajícího Canyons loga. Moderní, skvěle čitelný, nebyl důvod jej měnit. I značku použili od Canyons – jakýsi symbol nekonečna naznačující propojené vrcholky hor. Barvu pro značku sebrali z původního PCMR loga.
Zdánlivý nedostatek invence osobně čtu jako mistrovský psychologický krok. Oba resorty mají tisíce svých oddaných domorodců, kteří si nyní mají zvykat na novou identitu. Použitíím názvu a barvy od jednoho a řezu písma a značky od druhého jde o kompromis a akt konsenzu.
Doslova bílý smířlivý kapesník přivázaný na lyžařské holi, jímž nové Park City mává do táborů srdcařů obou původních středisek.
Za mě, skvělá práce!
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Profesně činný v oblasti marketingu horských resortů od roku 1997.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.