Responsivita emailingu je čím dál víc populárnějším tématem i v marketingu horských středisek. Jak by ne.
Kdybych měl tenhle buzzword přeložit do člověčiny Saturninově tetičce Kateřině, řekl bych jí, že jde hlavně o to, zda a nakolik tradičně používané emailové formáty pasují do věru netradičních nejrůznějších mobilních aplikací a prohlížecích zařízení.
No, snad by mě za to neseřezala deštníkem. Nejspíš ale jo.
Responsivita emailingu začíná u použité šířky textového pole zprávy a pokračuje znalostí, jaký typ prohlížečů vaše publikum dominantně používá. Protože posílejte jim emaily ve formátu nevhodně širokém – a na svých mobilech uvidí jen nečitelné smetí.
Vailský marketing monitoruje emailingové kampaně více než 60 severoamerických středisek. Jedním z mnoha sledovaných hledisek je právě použitá šířka textového pole zprávy.
Data z letošního pololetí srovnávám v grafu níže se stejnými údaji za pololetí zpřed dvou let.
Jak před dvěma roky (79 %), tak i letos (86 %) horská střediska dominantně používají spektrum šíře mezi 600 až 750 pixely. Předloni dominantně vévodila šíře 600-650px, letos už se spektrum prakticky vyrovnalo.
Jelikož u většiny běžných telefonů jsou použity displeje mezi 320 až 450 pixely, střediska by měla svou běžnou desktopovou emailovou šablonu zmenšit zhruba na polovinu. Jinými slovy, 650px šablona s 12px fontem v těle zprávy může na displejích mobilů vypadat jako cca 6px font.
Nezanedbatelně dost resortů zkouší obcházet responsivitu svého emailingu tím, že používají extra úzkou šablonu a/nebo extra velký font.
Jakýsi průměr v používané šířce šablony (650-700px) jsem ukazoval na screenshotech emailingů v předchozím článku, dnes se podívejme na příklady krajních hodnot nejpoužívanějšího spektra, emailové kampaně o šíři 600 a 700 pixelů.
Zleva aktuální emailingy Killingtonu, Revelstoke a Strattonu, vše na šabloně 600px široké;
700px širokou šablonu používají (níže zleva) Aspen, Ragged Mountain a Deer Valley;
Coby úzký extrém už lze vnímat šablonu Whistleru níže vlevo (500px), jako široký naopak šablonu Steamboatu vpravo (761px);
Mí osobní vítězové? Rev, Aspen a Whistler.
Příště se podíváme, co vailský marketing zjistil o příjemcích monitorovaných kampaní a jejich čtecích zařízeních.
Tom Řepík
Expertní textař tuzemského horského byznysu.
Analyzuje PR trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Marketingový mentoring | copywriting | krizová komunikace v oboru
[Kontakt]