Loga horských středisek: Beskydy

Sedmé pokračování komplexní série hodnotící logotypy tuzemských horských středisek, řazených podle pohoří. Dnes Beskydy a okolí.

↑ Moderní logo bez chyb. Kvalitně zvolený, dobře čitelný font, slušný rozpal, grafik odolal pokušení roztáhnout druhý místopisný název na celou délku textového pole. 3D znak charismatický, originální, umožňující oživování. Solidní barevnost značky i písma v harmonickém kontrastu odstínů, kdy ani jeden prvek se nejeví být opticky dominantním.

↑ Průměrné tuzemské lyžařské logo. Kýčovitý motiv sjezdovky s kopce je zde alespoň vyveden originálně a graficky čistě. Písmo zvoleno nevhodně, z neprovedeného kerningu u BÍL-Á bolí oční bulvy. Bíl-é. Barva zajímavá včetně odstínového přelivu; typo však tomuto tuctovému logu ubližuje.

↑ Zde jsem seskupil podobně koncipované beskydské nápady. Shora v případě Kyčerky není marný pohledně vyvedený emblém sněhové vločky v 3D efektu a s nádhernou barevnou volbou. Písmo logotypu však všechno kazí. Naddimenzovat, nejspíš i změnit font a definitivně i barvu. Černá, zlatá, tmavší modrá ze SV rohu vločky či jejich kombinace budou fungovat mnohem líp. Toto logo má na víc. Zvlášť, když za ním stojí tak likvidní investor.

U prostředního loga Malenovic působí motiv vločky (jde-li tedy o vločku) kontraproduktivně, včetně fontu obou nápisů, včetně efektu sněžení. Vločka, na kterou sněží? Za stejně vadné považuju i spodní logo Palkovic. Zvolený znak na hranici zbytečnosti, diletantská práce s textem, záměr napasovat něco do volného SZ rohu místopisného názvu fakt nedopadl.

↑ Tato skupina značek je na tom nejhůř z celých Beskyd. I ty areály, které žádné logo nemají, jsou na tom líp.

↑ Javorový vrch nemá marný znak (netvrdím, že jde o skvost); typo ale škemrá o přepracování co do výběru fontu i barvy (černá a zůstat v 2D rovině).

Spodní logo Búřova vnímám jako defektní ve všem. Font, kompozice, realističnost motivu velehorských štítů, i odstínům bych nejspíš ubral na kontrastu. Komplet poslat k vodě a začít znovu na čistém listě = nejlepší řešení.

↑ Toto naopak považuju za povedená beskydská loga. Horní Kempaland za vyloženě pohledné v symbolu i fontu, řemeslně skvěle odvedená práce. Ski Řeka solidní pikto, klopotnější typo, akcentovat „skiareál“ v logu je dnes nadbytečností. Všimněte si navolených barev u obou značek. Tohle je jeden z vhodných směrů pro skiresorty, zářivé světle modré a žluťoučké nechť lyžování nechá přímořským destinacím. Kempaland výborná práce, Řeka lepší tuzemský průměr.

↑ Naprosto! Když jde o ikonické lokatity, vymýšlet cokoli jiného než přidržení se tradice bych považoval za svatokrádež. Ing. Radegast, jasná volba!

↑ Mluvě o svatokrádeži. Jaké lepší jméno už chce Opálená, aby si vyhrnula rukávy a jaksepatří jej markeťácky vosolila? Come on!

↑ Taky si myslím, že když už jdou střediska na svůj branding formou malůvek, neměla by to jen tak šontat. Představte si, že by nějaké středisko před lety požádalo pana Káju Saudka – žilo by z výsledku s hrdostí a pýchou navěky. Tohoto Mistra už skiareály propásly; přesto – když už malůvku, tak nějakou takovou tu staromódně poctivého komixáckého stylu. Ať to stojí za to, ne?

↑ A když už echt dětský motiv, tak nechť takovýhle vkusný. Výstižně – a přitom nenásilně – akcentované střediskové barvy i název areálu. Líbí.

↑ Po mém soudu nejpovedenější beskydské ski logo. Perfektní volba i vyvedení fontu, lapidární, srozumitelný motiv, bezvadná barevnost. Jak ještě jednodušeji a/nebo pohledněji by šla tato značka udělat? Že už nejspíš nijak? O to přesně jde! Gratulace na Gruň!

.
Pro dnešní mimooborový kontext jsem posbíral přes tucet značek národních cestovních kanceláří – vesměs takových, které považuju za povedené. Bez komentáře. Just watch.




Ano – včetně už zneplatněného krásného slovenského motýla, nahrazeného mně zcela nesrozumitelnou pseudomodernou.

Příště už právě na Slovač, za starým dobrým motýlem, co mu s přispěním eurodotací zrušili život.

[kontaktlink]

Disclaimer: veškeré hodnocení je ryze subjektivního charakteru a více než o kvalitě logodesignu může vypovídat o autorovi samém.
Grafika: střediskové PR materiály výhradně pro účely oborové analýzy

Přejít nahoru