Osmé pokračování komplexní série hodnotící logotypy tuzemských horských středisek, na Slovensku řažených pro „snazší přehled“ – v doslovném předkladu: pro autorovo geografické diletantství – abecedně. Dnes od Bé do eN.
↑ Znak mému už dost pamatujícímu oku nemůže neasociovat motiv kanadského Marmot Basin, ale to nechť je vnímáno jen jako punc originalitě velmi zdařilého slovenského pikta. Osobně bych prostrkal písmo v obou řádcích jinak, ale není to nic kazového. Font nekonfliktní, čitelnost vysoká, barva konzervativní, klidná. Oceňuju ukázněnost zůstat monobarevnou značkou, v éře duhových Pride-špacírů. Velmi dobré logo má Bačova Roveň. Mimochodem i jméno.
↑ Šumný příklad, jak sice neodolat kýčovitosti zprofanovaného esíčka, ale posadit jej aspoň do originální kompozice natolik fortelně, že výsledkem je řemeslně velmi povedená značka. Nevyzdvihuju ji nikam mezi tuzemskou elitu, ale stále jde o oborový nadprůměr. Pohledné odstíny, skvěle čitelný i rozpálený hlavní místopisný název, vysázený v bezvadném fontu; skriptový řez sloganu též nadprůměrný (zejména protože neohraný). Nejvíc však oceňuju copy. Dokonce i to podtržené zvýraznění druhé části claimu mi sémanticky sedí. Celkově výtečná práce. Že dobře vypadající i v č/b verzi, mě nepřekvapuje.
↑ Vedle už zmíněného esíčka je dalším zprofanovaným emblémem oboru vločko-slunce. Zde však natolik svébytně zpracované, že proti piktogramu nic nenamítám. V kombinaci těchto charismatických, pro obor velmi módních barevných odstínů a čitelného, lapidárního, alfasamecky výrazného fontu jde o zdařilou značku. Porovnejte s dřív hodnocenou Kvildou, u níž vnímám typo, pikto i barvy přinejmenším o řád níž než zde.
↑ Toto není dobré v ničem, pokud mohu takto stručně. Moderní barevná kombinace sama o sobě nic nezachrání. Přitom copywriterský potenciál myšlenky ski zábavy byl (stále je!) tak slibný.
↑ Nepíšu to poprvé, že logo Jasné považuju za jednu z nejzdařilejších ski značek nejen v tuzemsku, ale na světě. Všechno dokonalé: sebevědomá monobarevnost, skyline reliéf, 2D slunce, které vypadá 3D a kdy po pár vteřinách si už chcete nasadit tmavé brýle. Originální, řemeslně poctivě řezaný font. Plus ta sémantická metaforika značky! Velký kredit do TMR – ne za to, že by něco udělali, nýbrž naopak za to, že odolali pokušení na kultovní grafický drahokam sahat.
↑ Dětská roztomilost, proč ne.
↑ Vše špatně. Zbytečný znak (jde vůbec o znak?), font ucházející (avšak současně někam do prava do neznáma odcházející), kompozice závadná. Přitom tak krásné scenérie v Oravě máte; posuďte začít odznovu z čistého listu. (Pokud si nevíš rady, Oravo, napiš mi.)
↑ Překrásný, komplexní a nepochybuju, že i plně funkční moderní logotyp. Vlevo samostatný zimní znak, vpravo celoroční v dokonale promyšlené barevné kompozici. Dalo by se hnidopišsky ukázat na použití nestejné tloušťky tahu u vykreslení vnitřního emblému sněhové vločky a okvětního symbolu; takto vedle sebe však obě sezónní verze nestojí nikde; jen zde na tapetě SNOWbizu. Netuctově vybraný font, výborně čitelný v základní i boldové verzi – taková harmonie mezi řezy se málokdy vidí. Za mě bezvadná práce, Levočská Dolino!
↑ Máme rádi zvířata, protože jsou chlupatá a mají hebkou srst. V zoologické zahradě, nehlaď ovci po bradě, poslintá ti prst!
↑ Asi jedno z nejhorších pojetí sněhové vločky, co jsem kdy viděl. A že jsem jich něco viděl. (Pokud vás to zajímá, za zdaleka nejzdařilejší považuju pikto utažské vločky.) Typo nemastné neslané, vůči symbolu poddimenzované. Nejlíp začít odznovu. I zde platí to, co jsem vzkazoval Oravě výše.
↑ Originální a rozhodně ne nezajímavý znak, dtto lze podotknout o písmu; vysázet název mínuskami se v horské branži jen tak nevidí. O to svěžejší dojem takové řešení vyvolává. Barvy klasické oborové, konzervativně zvolené. Velmi dobré je to.
↑ Toto je zlé. Enough said.
↑ Ani toto není dobré. Neadekvátní ve všem, asi takhle nějak. To (opět neadekvátně) akcentované slunce mě mesmerizuje. Co v učebnicovém logu Jasné vizuální hodnotu znaku zvyšuje, zde stejnou technikou vyobrazený symbol tlačí níž do ještě nižších nížek, než kdyby tam žádné slunce nesvítilo.
↑ Tohle není žádný typografický skvost, ale je to poměrně čisté, bez jakýchkoli koncepčních chyb. A díky své neobvyklosti (co do typu písma, skladby znaku a nakonec i barevnosti) to bude rozpoznatelné. Tak prečo nie.
Závěrem cca dva tuctíky zajímavých redesignů logotypů nadnárodních značek bez jakéhokoliv komentáře.
Příště zbytek slovenské abecedy.
[kontaktlink]
Disclaimer: veškeré hodnocení je ryze subjektivního charakteru a více než o kvalitě logodesignu může vypovídat o autorovi samém.
Grafika: střediskové PR materiály výhradně pro účely oborové analýzy