Loga horských středisek: Orlické hory a Králický Sněžník

Na žádost jistého oborového subjektu se v této sérii zabývám logo-designem tuzemských horských středisek. Dříve krušnohorskými areály, lužickými a jizerskohorskými, krkonošskými, dnes orlími a králíčími.

↑  U tohoto člověka napadá, zda to vůbec autor myslel vážně. Bezdůvodné, bezradné, zbytečné. A tak ikonický kostel v Čenkovicích mají.

↑  Další, kolikáté už nelogo na tuzemských horách. Není co hodnotit. Sportareál České Petrovice nemá značku.

↑  Zimní areál Gangsberg aspoň své logo má. Jednoduchý, nepřeumělkovaný motiv, solidněji zpracovaný než typo, ale ani to není tragické. Pro potřeby lokálního kopce dostačující, rozpoznatelné, své. Profi typografové v panelu Fontu by se tomuto vysmáli, já na tristní poměry tuzemské horské branže dávám 2 hvězdy z nedostižných pěti.

↑  Buková hora si sugestivně říká o pět hvězd, které nedostane, ale mezi místní konkurencí je skoro čeným – oukej, černožlutým – koněm. Solidně zpracovaná symbolika, rozeznatelné díky oborové ojedinělosti, kompozice, barva, typo – všechno dobré. Lichotivé tři hvězdy.

↑  Nepochybně toho času nejlepší logo orlickohorských středisek, protože jako jediné zadané profíkům. (Ne, že ti samotní by byli zárukou pro uspokojivý výsledek, základním předpokladem však ano. Navzdory tomu, co si myslí ve většině československých hor – logotyp není natírání plotu, které si každý udělá sám.) Skvělý motiv, skvělé tvary i barvy, velmi dobré písmo, hůř zvládnutý kerning u nesnadného místopisného názvu. Grafickým manuálem moderně poskytnutá svoboda pracovat s logem v řadě dispozičních verzí, to se u nás vidí zřídka. Skorem čistá práce. Širší elita mezi tuzemskými oborovými značkami.

↑  Další z předlouhé řadu československých nelog. To už vylepit si to z jednotlivě vystříhaných liter papírových novin by bylo efektnější, než tohle.

↑  Radši dám fant, ať si to v Pekle nerozházím. (No ale typografické inferno, to tedy tohle je.)

↑  Zajímalo by mě, zda tyhle věci někdo vymýšlí. No ale snad ne. Ikonické skládané logo Ivana Lendla z osmdesátých let dávalo dobrý smysl a skvěle fungovalo, tohle tady dává smysl pramalý.

↑  Nikým nerozpoznatelnou nudu znaku tu podpořilo nešikovné typo se zbytečně vycentrovaným skicentrem, které vycentrované nevypadá. Naivní a ugly k tomu.

↑  Pro malý lokální svah neškodná značka. Sice evokující jinší štíty než mají v Orličkách, ale co už. Font by bylo chytré vybrat nový a mnohem vhodnější. Nedá to velkou práci.

↑  Nelogo, ale u těchto nejmenších lokálních kopců je to vnímáno jako tolerovatelná roztomilost, poněvadž je všichni máme rádi. Jako maličká baculatá holčička v šatečkách a slamáčku na vycházce, na kterou se nikdo nemůže neusmát. I když z ní vyroste špekatá úřednice na magistrátu, na kterou se už nikdo nikdy neusměje.

↑  Moderně zpracovaná značka podpořená plnohodnotným grafickým manuálem, jíž se v kontextu snížené hodnotící laťky pro tuzemské poměry nedá mnoho vytýkat. Neurazí, ani extra nenadchne. Na můj vkus přestylizované pikto evokující iniciály a strmé kopce bych radši viděl míň komplikované a o to zřetelnější; na čitelnosti by šlo zapracovat i v typu, kde prostrkání liter nepůsobí nejharmoničtěji. Barevnost skvělá. Osobně je mi líto, že každému srozumitelný a každým rozpoznatelný, starý-dobrý charismatický slon z historické značky oblasti musel ustoupit hře na umění, ale tak holt zní diktát této (nestaré-nedobré?) doby.

↑  Sebevědomý logotyp s nejspíš odvážně míněnými, ale nepovedenými ligaturami. Zejména slitky r+a a č+á jsou jinému než skleněnému oku bolavé. Barva opět sebevědomá. V detailech i celku nepřesvědčivé, ale ani tragické. A rozeznatelné, to se Kraličáku nedá vzít.

↑  No effing comment.

↑  Tohle má nápad, styl, dobrou barevnost a rozhodně si to nehraje na efekt prvního dojmu. Přitom provedení není vůbec zlé a navíc originální. Žádné marné pokusy stavět tu něco na umělecké chůdy. Respekt. (Ale to se mi u odvázané grafiky snowparků děje často.)

↑  Oč nadějnější nápad na značku, tím víc všechno zazdilo nevhodné písmo. Nekonfliktně vybrané studené barvy už s celkovým nevalným dojmem nehnou.

Vítězem dnes jednoznačně Deštné.

Příště, ještě než se dostanu na Moravu, vrátím se a od západu vymetu spodek Česka, abych na té Moravě stejně skončil.

Závěrem něco tradičního mimomísového.

Loga našich měst se trivializují směrem k subjektivní lajně únosnosti, mnohdy drahně za ni.

Seřazena simplifikovaná loga v pořadí podle (v mých očích) povedenějších variant po plakací.

(Více zajímavého o libereckém novém logu i protinávrzích zde.)

[kontaktlink]
Disclaimer: veškeré hodnocení je ryze subjektivního charakteru a více než o kvalitě logodesignu může vypovídat o autorovi samém.
Grafika: střediskové PR materiály výhradně pro účely oborové analýzy

Přejít nahoru