Závěrečné, deváté pokračování komplexní série hodnotící logotypy tuzemských horských středisek. Dnes druhá polovina slovenské abecedy.
↑ Kdyby si oravští borci odpustili tu zbytečnou vločku, jejich znak by tím získal o řád vyšší glanc, nejspíš. Bylo by to své, pevně rozpoznatelné kdekoli, barevně vkusné. Font i jeho aplikace bez výhrad, protekce za obsah druhého řádku udělena. Ne marná značka za předpokladu, že by byl vyhozen ten malý kýč vľavo hore.
↑ Pro děti cokoli.
↑ Nelogo. Nechte si udělat, nebo mi napište.
↑ Oceňuju kuráž jít neortodoxní cestou. Není to škaredé, technicky je to bez velkých chyb, s kerningem bych si pohrál víc, ale jen v detailech. Futrovat sloup lanovky do značky považuju za excentrickou bizarnost, něco jako akvarijní žralok pana Krejčíře v jeho tehdejším černošickém HQ. Nevyhnutelná reminiscence ke krušnohorské značce Potůčků a její wyomingské sestřenici jede na plný plyn. Osobně bych barvy ztmavil, ale kdo ví. Máte dobrý znak, který každý pozná, Malinô Brdo.
↑ Nádherná věc! Font, barvy, motiv, kompozice, originalita, všechno. První skiresort široko daleko, který má tu kuráž naznačit, že u nich sotvakdy svítí slunce, zato mrholí často; a pro případ, že by si zákazník chtěl na cokoli stěžovat, může počítat s výstražnou dávkou mločího jedu. Vážně – skvělý motiv a hezky zpracovaná nadčasová značka, jež bude fungovat.
↑ Takového pokusy napchat písmo do rádoby terénního reliéfu málokdy zafungují. V tomto případě rozhodně ne. Divné, v barvách Coca-Coly téměř až nemístné.
↑ Krásné, minimalismem políbené konzervativní logo. (S diskutabilním sloganem, ale ten dnes nehodnotím.) Jako logotyp dokonalá věc, univerzálně rozpoznatelná a schopná rovnocenně soutěžit s jakýmkoli jiným brandem na planetě.
↑ Medveď v logu zabezpečuje unikátnost, o tom žádná. I barvu bych skousl, ačkoli bych prozkoumal plno krásných sytě hnědých. Celkové zpracování by však mohlo být pojato svědomitěji, jak v symbolu, tak v typu, myslím si. Takhle to jakoby uvízlo v půli cesty, což je škoda.
↑ Za mě škaredý, marný pokus zaujmout. Pro technické mrazírny možná, k lyžování mě takový symbol neláká.
↑ Naivní a surreálné. Toto bych nechal nějaké New Age sektě a vydal bych se konvenčnější oborovou cestou. Nabízím pomocnou ruku, Turecká.
↑ Oh well.
↑ Tohle nemohl dělat typograf, ani málo zhulený grafik snad ne. Toto je běs v každém doslovném úhlu pohledu (a že se jich tu nabízí); modrožlutým spodním patrem výtvoru autor metaforicky sám sebe polil pryskyřicí a shodil se do peří.
↑ Barvy špatně, znak špatně, celkový záměr špatně. Samotný font není marný, vše ostatní hej.
↑ Zlé zlé zlé.
↑ Největší nářez nakonec. Nejde ani tak o multi-značku á la 1992, to nestojí za řeč. Ani o rádoby barevně obrandované „divize“ miniareálu s jedním 500m svahem.
Respektive jde, a to o označenou duhovou. Je pozoruhodné, že rod Monkovců žije ve své stejnojmenné Dolině od 18. století, ale současný pan domácí by možná mohl vzít na vědomí, že internet ani právo nekončí tam dole u Popradu. A že ne vždy musí platit, že orel much nelapá.
Všechno z Československa; 100+ okomentovaných tuzemských ski značek v devíti dílech.
Závěrem nahodile posbírané inovované logotypy československých měst, povedené tu více, tu méně. Pouhý přehled bez komentáře, němý film.
Na tuto končící sérii tuzemských logotypů budu nahodile navazovat výběrovým přehledem ski-brandů jednotlivých států, nejdřív evropských.
[kontaktlink]
Disclaimer: veškeré hodnocení je ryze subjektivního charakteru a více než o kvalitě logodesignu může vypovídat o autorovi samém.
Grafika: střediskové PR materiály výhradně pro účely oborové analýzy