Než ve Vailu skončí lyžařský den a návštěvníci sednou do aut opět ucpat podvečerní dálnici I-70 směrem Denver, středisko tenhle frustrovaný dav unavených řidičů ředí svými marketingovými experimenty.
Marketing vailských středisek pracuje s přehledem lidí, kteří jsou toho dne na svazích. Jejich jména a emailové adresy (spolu s precizním sociodemografickým profilem) zná díky jejich průchodům přes bezdotykovou RFID čtecí zónu na spodních terminálech lanovek (plus díky sofistikované databázi příslušící k těmto RFID skipasům).
Před polednem spoustě z pečlivě vybraných zákazníků přistává na mobilech email s akčními nabídkami na oběd. A odpoledne pak email s aktuálním last minute výpisem uvolněných ubytovacích kapacit, umožňujících spokojeným lyžníkům se slevou přespat ve středisku, nikam neodjíždět a další den jít na svahy zas.
Monitorovaný poměr otevření této adresně zacílené pošty se dlouhodobě pohybuje vysoko nad 50 %, víc než pětinásobku průměrné otevírací míry komerčního emailingu v branži.
Vysoce nadprůměrná je i vlastní konverze ve formě koupených obědů a hotelových postelí.
Copywriterskou optimalizací znění zpráv a zejména titulků emailů se vailský marketing snaží docílit ještě pozoruhodnějších čísel.
Dává si záležet, aby své zákazníky ani v náznaku nespamoval. Aby je obesílal výhradně typem obsahu, jenž je zajímá, shledávají jej pro sebe hodnotným a má dobrou šanci je přesvědčit k nákupní reakci.
← Radiofrekvenční (RF) technologie skipasů, kterou používají střediska koncernu Vail Resorts, se stává novým standardem lyžařského ticketingu v Americe. Skipasy se prodávají adresně na plnou identitu držitele včetně fotografie; dodávají se se šnůrkami k nošení na krku pod bundou. Před nástupem na lanovku nejsou žádné turnikety, nýbrž živý kontrolor v červeném, který na každého zákazníka namíří RF čtečkou a na displeji se mu okamžitě objeví veškerá data včetně fotografie. Stejnou technologií jsou v terénu středisek vybaveni i patroleři (obdoba tuzemské HS s legalizovanou pravomocí regulovat chování zákazníků, schopni zneplatnit skipas problematického jedince jediným úkonem v přístroji) i zeleně označení EpicMix fotografové, jejichž bezplatné snímky najdou zákazníci ve své mobilní aplikaci, vedle pokročilejších statistických výstupů jejich pohybu areálem. Každý z těchto pracovníků je označen oficiální identifikační jmenovkou a funkcí (po vzoru např. policie). Aktuálně představovanou nejposlednější novinkou je aplikace EpicMix Time.
Vailský šéf Rob Katz veřejně představuje tehdy nový (2011) koncept Epic Mix. A taky předpovídá tuhou zimu na základě předčasné aktivity vailských veverek;
https://youtu.be/6mqCKJKRubo
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů branže.
Poskytuje mentoring českým a slovenským lyžařským střediskům.