Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Snapchat & Pinterest

Písmo: A ++ A --

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie.

Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů.

Minule jsem pospsal jeho vývody týkající se Facebooku, Instagramu, Twitteru a YouTube, dnešní se budou týkat sítí Snapchat a Pinterest.

Snapchat

Pouhých 5 % respondentů za střediska používá Snapchat pravidelně. Co je ještě zajímavější, přes 44 % dotázaných středisek platformu zkusilo a odešlo, a dalších 37 % se ani neobtěžovalo vyzkoušet. Fialový dílek byl mírně odlišnou variantou červené odpovědi občasného využití.

Tradiční doplňující anketní otázka zněla: „Pár slovy, co si myslíte o Snapchatu coby nástroji pro vaše středisko?“ Z reakcí oslovených střediskových marketérů vybírám:

Poměrně dobrý pro dosah mladých cílovek, bídná návratnost.

Je to platforma hlavně školních dětí.

Nic pro nás.

Zbytečnost.

Varianta Instastories.

Naši zákazníci ji nepoužívají, nejsme tam ani my.

Instastories jsou lepší.

Loď, co se potápí, ztráta času se tím zabývat.

Těžko se mi hledá nějaká hodnota.

Zkusili jsme párkrát placené storíes, bez valného efektu.

Neznáme, nepoužíváme.

Doufám, že to za chvíli samo odumře, protože jsem nikdy nepochopil, jak to efektivně používat jak pro skiareál, tak osobně.

Nestojí za čas a námahu, apka pro patnáctileté děti.

Lepší je IG a FB.

Jsem na to starý, ale vím, že mladí Snap používají.

Instastories jsou jejich vrahem.

Nikdy jsme nepoužívali.

Instastories jsou snazší na používání a tipuju, že Snapchat jednou převezmou.

Snapchat není ani bezpečný.

Dřív šlo o dobrou platformu, nyní komplikovaná a neefektivní. Odešli jsme.

Nic, co by se nedalo čekat. Velmi málo středisek v Americe Snapchat používá, hodně jich po vyzkoušení platformu opustilo.

Pinterest

Ani jeden respondent neuvedl, že jeho středisko používá Pinterest pravidelně. Celá třetina platformu vyzkoušela a opustila ji, to je relativně vysoké číslo, ale stále menší než u Snapchatu nahoře. Uvážíme-li stáří obou platforem, dělá to ze Snapchatu opuštěný trend a z Pinterestu jeho – nijak extra výkonnou – náhradu. Opět, fialový dílek byl mírně odlišnou variantou červené odpovědi občasného využití.

Tradiční doplňující anketní otázka zněla: „Pár slovy, co si myslíte o Pinterestu coby nástroji pro vaše středisko?“ Z reakcí oslovených střediskových marketérů vybírám:

Šikovná a pro nás důležitá platforma pro propagaci našich svatebních služeb ve středisku.

Blbost.

Dobré místo pro výběr toho nejlepšího ze střediskových obrázků.

Neznám.

Oblíbené našimi zákaznicemi – matkami.

Používáme pro naše svatby.

Nedobrá návratnost, zkusili a nechali jsme toho.

Nepoužíváme.

Pro svatby dobré.

Nepatří mezi naše priority.

Ne.

Nic pro nás.

Zbytečnost stejně jako Snapchat.

Pro nás nefungoval.

Svůj názor na aktuální úlohu socmédií ve střediskovém marketingu si formuluju do nejbližšího tištěného vydání SNOWbizu ve SNOW 110, vycházejícího zkraje října.

Publikováno v partnerství se SlopeFillers inc. Inntopia.