Společnost Vail Resorts prodala přes 2 miliony nových sezónek

Písmo: A ++ A --

Korporace hlásí 76% nárůst prodeje permanentek oproti období 2019-20, což představuje zhruba o 900 000 sezónek více. Vydělat chce přes tři čtvrtě miliardy dolarů.

Rozhodnutí společnosti Vail Resorts (VR) snížit cenu svých Epic Passů o 20 % (obšírněji jsme psali ve SNOW 134) podnítilo 2,1 milionu lyžařů k nákupu těchto permanentek, které zahrnují jak předem zakoupené jednodenní skipasy, tak neomezený celosezónní vstup. Je to o 700 000 skipasů více než v sezóně 2020-21 a o 900 000 více než v sezóně 2019-20.

Společnost VR zveřejnila výsledky za první čtvrtletí fiskálního roku 2022, které skončilo 31. října. Vzhledem k tomu, že letní provoz v jejích střediscích končí v srpnu, září a říjnu, vykazuje společnost v prvním čtvrtletí vždy ztrátu. I letos tomu nebylo jinak, společnost Vail Resorts vykázala za toto čtvrtletí ztrátu ve výši 139,3 milionu USD, zatímco ve stejném čtvrtletí loňského roku to bylo 153,8 milionu USD.

Zpráva za první čtvrtletí však dává investorům možnost nahlédnout do nadcházející sezóny. Počet sezónních permanentek, které společnost prodala v sezóně 2021-22, se oproti předchozí sezóně zvýšil o 47 % a tržby z prodeje těchto sezónek vzrostly o 21 %. Prodej permanentek na sezónu 2021-22 vzrostl o 76 % ve srovnání se sezónou 2019-2020.

(Po odstoupivším dlouholetém bossovi R. Katzovi) nová výkonná ředitelka společnosti Vail Resorts Kirsten Lynchová investorům sdělila, že zatímco došlo k výraznému nárůstu počtu lyžařů, kteří si obnovili své Epic sezónky na letošní sezónu, výrazně silnější byl nárůst počtu nových kupců skipasů, včetně lyžařů, kteří si již dříve zakoupili nějaké vailské skipasy, i hostů, kteří si nikdy nic od společnosti Vail Resorts nekoupili: „Výrazně jsme překonali naše původní očekávání ohledně prodeje skipasů,“ uvedla Lynchová ve svých prvních hovorech s investory ve funkci generální ředitelky.

Počet destinačních lyžařů – návštěvníků, kteří cestují do lyžařských oblastí společnosti Vail Resorts na dovolenou –, kteří si kupují produkty Epic, se za poslední dva roky téměř zdvojnásobil. Dlouhodobým cílem společnosti je, aby 75 % příjmů z jízdenek pocházelo od lyžařů, kteří si kupují permanentky a vstupenky dlouho před příjezdem do lyžařských areálů.

Lynchová označila lyžaře, kteří se zavazují k včasnému nákupu permanentek, za „škálovatelný model předplatného, který vytváří stabilitu pro tradičně rostoucí a klesající tok příjmů.“ Současně ředitelka upozornila na náročné klimatické podmínky pro zahájení sezóny 2021-22, kdy se otevírání lyžařských areálů opožďuje a lyžovatelný terén je omezený. Přesto uvedla, že rezervace ubytování v amerických střediscích společnosti mají oproti sezóně 2019-20 lepší trend.

Společnost Vail Resorts čerstvě oznámila své rozhodnutí, že utratí 125 milionů dolarů za lyžařské areály Seven Springs, Hidden Valley a Laurel Mountain v Pensylvánii, jejichž součástí je hotel a konferenční centrum se 418 pokoji asi 100 km jihovýchodně od Pittsburghu. (Rodina Nuttingů, která střediska prodala, začátkem tohoto měsíce oznámila, že kupuje společnost Swift Media, která vlastní několik novin v lyžařských městech v Coloradu, jako jsou Aspen Times, Steamboat Pilot, Summit Daily a Vail Daily.)

Lynchová uvedla, že blízkost zmíněných středisek k velkým metropolitním oblastem, jako jsou Pittsburgh, Cleveland, Baltimore a Washington, je součástí přitažlivosti pro koncern Vail Resorts, jenž v roce 2019 utratil 264 milionů dolarů za 17 lyžařských areálů Peak Resorts na východě a středozápadě USA. „To je velmi konzistentní s naší strategií akvizic,“ prohlásila. Společnost VR investorům sdělila, že očekává, že nová střediska a hotel vygenerují ročně zisk ve výši přibližně 15 milionů dolarů. To představuje hodnotu pennsylvánských lyžařských areálů kolem 8,3násobku zisku, což odpovídá historickým oceněním lyžařských areálů.

Společnost Vail Resorts začátkem prosince ukončila prodej permanentek Epic Pass na období 2021-22 a začala omezovat jednodenní jízdenky na lanovky v době hlavních prázdninových termínů. Středisko Vail například neprodává skipasy na 30. prosince; Keystone neprodává jízdenky na 1. ledna; Breckenridge má vyprodáno na 27., 28. a 30. prosince. „V konečném důsledku je naším obecným sdělením to, že opravdu chceme, aby naši hosté nakupovali s předstihem,“ uvedla k tomu Lynchová.

Společnost v září oznámila plány na kapitálové investice ve svých střediscích v hodnotě 315 až 325 milionů dolarů, což je řadí zhruba o 150 milionů dolarů nad její obvyklé roční investice. Investiční plán zahrnuje instalaci 21 nových lanovek ve 14 střediscích a rozšíření terénu v Keystone.

Společnost Vail Resorts investorům sdělila, aby očekávali, že zisk za fiskální rok se bude pohybovat mezi 785 a 835 miliony dolarů. Pro srovnání, ve fiskálním roce 2021 to bude zisk 544,7 milionu dolarů, ve fiskálním roce 2020 zisk 503,3 milionu dolarů a v roce 2019 zisk 706,7 milionu dolarů. Pokud lyžařská sezóna 2021-22 proběhne podle scénáře společnosti Vail Resorts, bude zisk nad 785 milionů dolarů znamenat pro společnost rekord.