Horský byznys

Jak se v poslední dekádě mění průměrná stopáž marketingového videa

Během posledních 10 let se toho u internetových videospotů změnilo hafo: co dřív bývalo vysokou a nákladnou technologií, je dnes dostupné kdekomu; přenosová rychlost vyletěla nahoru a křivka divácké pozornosti zase padá čím dál níž. Jak se ale v průběhu let měnila průměrná délka stopáže marketingových videoklipů horských středisek?

Následující data jsou posbíraná z více než 40 tisíc YouTube videí nahranými během posledních deseti let 250 horskými středisky v USA. Průměrná délka videa za každý rok je uvedena v příslušném sloupci ve vteřinách stopáže.

Jak se v poslední dekádě mění průměrná stopáž marketingového videa Celý text »

(Komodity)

Jak nedostat margin call? Splývat s proudem

Dřív či později, každý trader, kterého trhy nechají i po roce aktivity finančně naživu, skončí u starého, dobrého, nudného i vysmívaného, elementárního obchodování s hlavním trendem.

Možná bude používat i pár dalších, „svých“ odlišných strategií, nicméně dlouhodobé poziční obchody s trendem budou hlavní zbraní v jeho arsenálu. Přesně v souladu s provařenou frází „buy low, sell high“ a další „go with the flow“ – každý zkušený trader ví, odkud v tomto byznysu pochází konstantní peníze.

Každý, kdo není v branži zazelena utržený, bude chtít být long, když ceny dlouhodobě rostou, a trh shortovat, když klesají. Bude chtít dokázat včas nastoupit do rodícího se hlavního trendu a potvrdí-li se jeho směr, vydržet v pozici – a jen si, dovolí-li to stav jeho účtu, přidávat a množit své kontrakty.

Jenže jak obchodník pozná, že nastal ten rozhodný okamžik rodícího se trendu?

Jak nedostat margin call? Splývat s proudem Celý text »

Horský byznys

Americká sněhová sezóna 2014/15: zima postavená na hlavu

Amerika podobnou sezónu dlouho nepamatuje; bylo buď moc teplo, nebo příliš zima. Buď málo sněhu, nebo až moc. Happy end: navzdory extrémům, většina středisek zažila naprůměrnou zimu, některá dokonce rekordní.

Podobně bláznivou zimu Amerika dlouho nepamatuje, pokujd vůbec kdy. Extrémní teplo a sucho na západním pobřeží, už čtvrtý rok v řadě. Na východě kontinentu historicky přehršel sněhu, avšak i krutého mrazu, celých 6 týdnů uprostřed zimy. Na obou březích se tak nelyžovalo podle představ, z rozdílných příčin. Moc teplo a málo sněhu vs. moc zima a paralyzující závěje na druhém konci země.

Americká sněhová sezóna 2014/15: zima postavená na hlavu Celý text »

Horský byznys

Rekordní vailské investice 2015: čtvrt miliardy dolarů

Na konci jara jsem popisoval Intrawestem vyhlášenou cenovou válku vailské alianci. Ta, než aby se jakéhokoli podobného trh ničícího konfliktu mínila účastnit, odpověděla po svém – akvizicí svého prvního mezinárodního resortu, australského Perisheru.

Ten skupina Vail Resorts koupila za 177 mio AUD (asi 136 mio USD) od dědice australského mediálního klanu Packerových. Akvizice se uzavře až v posledním kvartálu 2015, kdy se dofinalizuje provozní převzetí celého komplexu.

Perisher je největším a nejnavštěvovanějším resortem Austrálie, snadno dostupným z hlavních australských aglomerací Sydney, Melbourne, Adelaine, Canberra a Brisbane. Zároveň jde o největší skiresort celé jižní polokoule.

Rekordní vailské investice 2015: čtvrt miliardy dolarů Celý text »

Horský byznys

Kdo ze sezónkářů lyžuje častěji: muži nebo ženy?

Marketéři horského byznysu se snaží analyzovat chování zákazníků resortů z nejrůznějších úhlů pohledu. Jedním z nově sledovaných segmentů začínají být i rodově rozlišení předplatitelé sezónních skipasů. Kdo z nich lyžuje víc? A o kolik?

Díky radiofrekvenční ID technologii (umožňující mj. přesně kvantifikovat míru využití skipasu, jako v tomto případě) se VRM podařilo během posledních 3 sezón nasbírat víc než 2 miliony výstupů sezónkářů v dohromady 13 severoamerických lyžařských střediscích.

Sezónkáři byli rozděleni podle pohlaví a seřazeni v pětidenních oddílech celkově za sezónu prolyžovaných dní.

Kdo ze sezónkářů lyžuje častěji: muži nebo ženy? Celý text »

Glosy & drby

Šedesát-vosmička Sklář

Zkraje pulsujících devadesátek jsem se – coby tehdy aktivní ve veletržním byznysu – poznal na stánku klienta na frankfurtském Musikmesse s jedním slavným fousatým zjevem (se vzdálenými československými kořeny, jak mi potvrdil). Námezdní studiový baskytarista Leland Sklar se tehdy zdál být na vrcholu své kariéry; jenže neřekl bych, že by od té doby – a je to už sakra čtvrt století – někam sestupoval. Prostě řízek. Dnes je mu 68.

Jeho kariéru nijak podrobně nesleduju, nespolehlivá Wikipedie nicméně tvrdí, že se podílel svými výstupy na vic než 2 tisících alb. Upřímně, neumím si to představit. Umíte vy? Prostě je to řízek.

Lelanda si však pokaždé všímnu coby stálého – a nepřehlédnutelného! – doprovodu pana Phila Collinse; profíka, kterého v hudebním byznysu respektuju nejvíc spolu s nemnoha pár dalšími jmény.

Šedesát-vosmička Sklář Celý text »

Horský byznys

Na které sociální platformě vzbudí fotka nejlepší angažovanost publika?

Fotografie je typem obsahu, který je univerzálně podporován napříč všemi hlavními sociálními platformami. Přesto, střediskem zveřejněná ta samá fotka na jedné síti může sklidit překvapivě mnohonásobně odlišnou odezvu, než na jiné.

Následující unikátní VRM údaje kompilují odezvu statusů vic než 400 tisíc fotografií zveřejněných horskými středisky v uplynulých 3 sezónách na 4 hlavních sociálních sítích – Facebooku, Twitteru, Instagramu a Google+.

Každá ze sledovaných platforem má nějakou formu oblíbení/lajku; v následujícím grafu je porovnáván počet vyjádřených oblíbení/lajků fotografie v poměru k množství registrovaných fanoušků dané platformy.

Na které sociální platformě vzbudí fotka nejlepší angažovanost publika? Celý text »

(Komodity)

Proč byste to nemohli být vy?

Jak by se vám zamlouval vlastní tryskáč, celoživotně loajální spolupracovníci, mnohamilionová volná hotovost a kompletní kontrola nad veškerým svým časem? Zbytečná, nerealisticky provokativní otázka, říkáte?

Jenže až tak nerealistickou představou tohle všechno nemusí být – pro nikoho. Během uplynulého století dokázala prakticky z nuly k multimilionům vybudovat svá jmění spousta obchodníků. Nikde nestojí napsáno, že zrovna VY nemůžete být dalšími v řadě.

Čas od času mi někdo vždycky nadhodí téma vlastních obchodnických vzorů. Popravdě, bývám v rozpacích. Snažím se žádná jména nahlas nedeklarovat. Přesto v hloubi nitra vím, že nějaká velmi specifická mám. Každý má – lhostejno, co navenek tvrdí.

Jedno z mých nejzvučnějších jsem tu zmínil docela nedávno, Sir John Templeton. Spolu s ním mě napadají ještě dvě další. A opět velmi nadčasová.

Mají něco nápadně společného.

Proč byste to nemohli být vy? Celý text »

Horský byznys

Kolik lidí reaguje na sociální ikony v emailingu horských středisek?

Ještě docela nedávno byly odkazy do sociálních sítí v záhlaví a/nebo zápatí emailových šablon horských středisek něčím relativně novým. Kolik lidí však na ně kliká?

Odpověď by měla zajímat přinejmenším lidi, kteří pro resorty emaily designují a formátují.

Následující data jsou zkompilována z téměř stovky emailingových kampaní rozeslaných 22 severoamerickými středisky bezmála 1,5 milionu (k odběru zpráv přihlášeným) příjemcům v průběhu tří lyžařských sezón 2011 až 2014.

Kolik lidí reaguje na sociální ikony v emailingu horských středisek? Celý text »

Horský byznys

Top Ten lyžařských YouTube videí 2014/15

Žebříček nejúspěšnějších YouTube videí severoamerických lyžařských středisek v době od 1. listopadu 2014 do 30. dubna 2015. Seřazeno v pořadí podle nejvyššího počtu shlédnutí. (Což přirozeně favorizuje nejstarší videa nahraná zkraje sezóny.)

Přes 50 tisíc zobrazení docílilo pět videoklipů. První dva pochází z Jackson Hole, třetím je známé vailské štěně Jake, zbylé dva jsou od whistlerských filmařů, produkujících každoročně jedny z nejlepších videí v branži.

Top Ten lyžařských YouTube videí 2014/15 Celý text »

Horský byznys

Top Ten lyžařských instagramových fotek 2014/15

Žebříček nejúspěšnějších instagramů severoamerických lyžařských středisek v době od 1. listopadu 2014 do 30. dubna 2015. Seřazeno v pořadí podle nejvyššího počtu oblíbení, další neřazenou metrikou je počet komentářů.

Top Ten nejoblíbenějších lyžařských instagramů v sezóně 2014/15

Dominantně nejlajkovanější instagramovou fotkou byla silvestrovské prašanová krása pod kalifornským sluncem dvojresortu Squaw Valley a Alpine Meadows od břehů Lake Tahoe – v sezóně Kalifornii Svatým Petrem opět tak sněhově zkoušené, už čtvrtý rok za sebou.

Top Ten lyžařských instagramových fotek 2014/15 Celý text »

Horský byznys

Top Ten lyžařských twitterových zpráv 2014/15

Žebříček nejúspěšnějších tweetů severoamerických lyžařských středisek v době od 1. listopadu 2014 do 30. dubna 2015. Seřazeno v pořadí podle nejvyššího počtu oblíbení, další neřazenou metrikou je počet retweetů, tedy jakýchci sdílení.

Top Ten nejoblíbenějších lyžařských tweetů v sezóně 2014/15

Třetí nejoblíbenější tweet sezóny má na psí svědomí asi nejslavnější americké štěně Jack z vailské patroly; hned za kalifornským mamutem Woollym – podezřele laškujícím s tamní popovou divou Becky G.

Top Ten lyžařských twitterových zpráv 2014/15 Celý text »

Horský byznys

Top Ten lyžařských facebookových statusů 2014/15 (podle komentářů)

Žebříček nejúspěšnějších facebookových statusů severoamerických lyžařských středisek v době od 1. listopadu 2014 do 30. dubna 2015. Seřazeno v pořadích podle nejvyššího počtu (1) lajků, (2) sdílení a (3) komentářů pod statusem.

Top Ten nejkomentovanějších lyžařských facebookových statusů v sezóně 2014/15

Zvítězilo vailské video štěněte Jakea, komentované v předchozím článku. Nasbíralo pozoruhodných téměř 3,5 tisíce komentářú.

Top Ten lyžařských facebookových statusů 2014/15 (podle komentářů) Celý text »

Horský byznys

Top Ten lyžařských facebookových statusů 2014/15 (podle sdílení)

Žebříček nejúspěšnějších facebookových statusů severoamerických lyžařských středisek v době od 1. listopadu 2014 do 30. dubna 2015. Seřazeno v pořadích podle nejvyššího počtu (1) lajků, (2) sdílení a (3) komentářů pod statusem.

Top Ten nejvíce sdílených lyžařských facebookových statusů v sezóně 2014/15

Nejsdílenějším facebookovým statusem se stalo dubnové video Vailu, ukazující jednak štědrou zásobu sněhu do svého posledního týdne lyžování (dopředu naplánované uzavření provozu 19/4) a zejména nejmladšího člena vailské patroly, štěně Jakea, v plném tréninku na novou záchrannářskou sezónu.

Vailské video za tři týdny existence nasbíralo přes 20 tisíc sdílení – víc než pětinásobek svých nejbližších soupeřů na dalších pozicích.

Top Ten lyžařských facebookových statusů 2014/15 (podle sdílení) Celý text »

Horský byznys

Top Ten lyžařských facebookových statusů 2014/15 (podle lajků)

Žebříček nejúspěšnějších facebookových statusů severoamerických lyžařských středisek v době od 1. listopadu 2014 do 30. dubna 2015. Seřazeno v pořadích podle nejvyššího počtu (1) lajků, (2) sdílení a (3) komentářů pod statusem.

Top Ten nejvíce olajkovaných lyžařských facebookových statusů v sezóně 2014/15

Vítěz? Maskot kalifornského Mammoth Mountain mamut Woolly u tamní Main Lodge pod nadílkou prvního podzimního sněhu.

Top Ten lyžařských facebookových statusů 2014/15 (podle lajků) Celý text »

Horský byznys

Jaká pošta se čte opakovaně?

Bezpochyby milostná. Ale i v lyžařském marketingu lze psát typy emailů, jimž příjemce bude věnovat pozornost poprvé a pak ještě několikrát, zatímco jiné jen přelítne očima a zahodí.

Dnešní analytické nástroje dokážou kvantifikovat uživatelské nakládání s emailingovými kampaněmi do pozoruhodných podrobností. Výstupy z takových statistik by pak měly vyústit v precizně zacílené strategie pro každý typ emailu v rámci kampaně.

Následující VRM data pocházejí z více než 50 tisíc emailingových kampaní rozeslaných 300 milionům odběratelů – týdenních dovolenkářů – v průběhu posledních tří ukončených lyžařských sezón (2011 až 2014).

Jednotlivé emaily byly pro účely průzkumu rozčleněny do 5 základních typů – informační nabídkový zpravodaj, email odesílaný těsně před příjezdem do destinace, email zaslaný v rámci pobytu, potom krátce po odjezdu z dovolené, a konečně samostatný email se sněhovými a/nebo meteo informacemi. Kompletní míra otevření každého typu emailu pak byla vydělena počtem unikátních ID otevření. Výsledkem jsou relativně spolehlivě vypovídající údaje o opakovaném čtení emailů každým unikátním příjemcem.

Jaká pošta se čte opakovaně? Celý text »

Horský byznys

Váha extra kliknutí

K neuvěření, co za rozhodující informace bývá schováno za jediným nicotným klepnutím myší, které se neuskuteční – pokud k tomu konzumenta svého webového a/nebo emailingového obsahu nepřimějete. Tyhle marketingové poklady se zdají být zakopány na každém kroku.

Co mám na mysli? Ilustruju to na několika pobídkách lyžařských areálů, snažících se nalákat k sobě na závěrečné dny jarního lyžování co nejvíc zákazníků, myslících už asi víc na cyklistiku, kytičky a steaky grilované ve svých zahrádkách.

Typický aktivní americký lyžař dostává na týdenní bázi tucty vyžádaných emailingových nabídek od okolních skiresortů. Prakticky všechny přicházejí v úterý, středu nebo čtvrtek.

Pro nikoho v marketingu trochu usazeného nemůže být tohle rozpětí překvapením.

Váha extra kliknutí Celý text »

Přejít nahoru