Sebepropracovanější lyžařský marketing bývá houby platný, pokud nevychází z kontextu hodnotné podkladové nabídky. Ostatně, neplatí jen v lyžování.
Ve srovnání se sofistikovaně inzerovanými sezónkami velkých severoamerických hráčů horské branže se promo výstupy pro experimentální produkt Freedom Pass, alianční skipas šesti malých středisek Nové Anglie na severovýchodě USA, mohou na první pohled jevit nízkoprofilově – ať použiju ohleduplný výraz.
Jenže ona nevídaná podkladová hodnota z něj hned v sezóně nula (2014/15) učinila produkt srovnatelné ráže, jako velké položky prvoligových resortů desetinásobné velikosti, než mají stávající partneři Freedom Passu (Bolton Valley, Black Mountain, Dartmouth Skiway, Granite Gorge, McIntyre Ski Area a Ski Ward, na tamní poměry pomenší střediska severovýchodního rohu Ameriky, též známého jako New England).
K sezónnímu skipasu libovolného ze šesti jmenovaných středisek pouhých extra $50 (tj. běžná cena jednotlivého denního lístku v tamních skiareálech) koupilo neomezený přístup do ostatních pěti partnerských skiareálů po celou sezónu.
Pro přiblížení vyzdvihované hodnoty skipasu; představte si šest větších tuzemských středisek v alianci (cojávím, řekněme Špindl, Harrachov, Jánky, Pec, Ještěd, Úpa, anebo šest úplně jiných) a k sezónce libovolného z nich za 1 ks extra denní sazby svobodu neomezeně lyžovat u všech pěti partnerů. (Těžká představa? Rozumím.)
Hodnota Freedom Passu se v průběhu sezóny ukázala být tak velkorysou, že z určitého (vnitřního, provozovatelského) pohledu střediska riskovala, že na využití produktu nenasadila nějaký druh limitujícího „plotu“. Vsadila na poctivost a loajalitu komunity svých kmenových lokálních lyžařů. Ti ji nezklamali.
Za minulou sezónu, kdy aliance Freedom Pass představila premiérově, hlásili všichni partneři nárůst odbytu svých výchozích sezónních skipasů (ačkoli New England měl v 2014/15 nadprůměrnou zimu co do sněhu i mrazů). Publicita v médiích a brandový význam produktu porostou rok od roku nejspíš rovněž, pokud jej aliance bez nějakých zásadních omezujících modifikací opět nabídne na trh. K čemuž se k datu psaní textu ještě nerozhodla – nejspíš partneři řeší nějaký vhodný typ ochranného „plotu“, nepřekvapivě.
Nepochybuju nicméně, že Freedom Pass v nějaké příliš nepozměněné (co do hodnoty) formě bude pokračovat roky a roky dopředu a jeho slibně nastartovaný věhlas bude v čase dál růst.
Tom
Autor analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů horského byznysu.
Profesně činný v oblasti marketingu sportovních a rekreačních provozů od roku 1997.
Poskytuje specializované poradenství českým a slovenským lyžařským střediskům.