Archiv pro rubriku: Horský byznys

Tom analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů horského byznysu. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.

Bezpečnost dětí na lanovce

Výrobci lanovek se snaží zdokonalovat způsoby, jak co nejbezpečněji převážet své nejmenší – a nejzranitelnější – pasažéry. 21Bezpečnost přepravovaných dětí na lanovkách je sama o sobě emočním tématem jako máloco jiného; každý občasný incident, kdy dítě ze sedačky vypadne, debatu ještě vyostří. Letos v únoru jedna taková vyhrocená diskuze proběhla i českými masmédii. Mimo jiné […]

Bikeparky nové generace: Nahoru dolů

Typické horské středisko disponuje ideálním prostředím pro provoz sjezdového bikeparku. Žádný, natož povedený, však nevznikne přes noc. Existuje řada faktorů, které by měl skiresort posoudit předtím, než se do výstavby nového či adaptace stávajícího bikového provozu rozhodne pustit. Úspěšně provozovaný veřejný sjezdařský areál musí uspokojit cyklonávštěvníky všech dovednostních úrovní, nejen otrlé profíky. Citlivě vyvážená nabídka […]

Značení ve skiareálech: Sdělte to polopatě

V každém horském středisku je k nalezení přehršel nápisů a značek, typicky několik set. Nepochybuju, že právě váš skiareál má – podle vašeho názoru – všechno značení, které potřebuje. Možná dokonce i víc, než potřebuje. Koneckonců, máte vyrobené značení navádějící vaše zákazníky, kde si mohou zaparkovat vůz, kde si mají koupit lístky, kde si vypůjčit […]

Horský byznys očima internetové generace: Jak to vidí mileniál

Proč starším mnohokrát připadá obtížné vžít se do vnímání nejmladší dospělé generace Z – takzvaných mileniálů? S jedním jsem si o tom povídal. S každým dnem každé sezóny se mileniálové stávají víc a víc přítomnou realitou horské branže než jen pouhou její vágní budoucností. Není pochyb, že dřív či později tato generační vlna přinese do […]

Lyžující piráti, pověsíme na dráti

Staré známé lyžařské desatero možná už není tou nejlepší doktrínou, jak korigovat bezpečný provoz na sjezdovkách. Předně – bezpečí na horských stráních je do značné míry pokud ne oxymóronem, pak přinejmenším iluzí. Nejbezpečnějším pro lyžaře by bylo zůstat sedět doma a jíst tam pro jistotu jen lžící tekutou stravu. Střediska nicméně mohou pro relativní bezpečí […]

Brand na druhou

Netuctové nápady a ikonické produkty mohou posunout značku horského střediska na zbrusu novou úroveň. Posilování vnímaného významu značky může mít nepřeberně podob. Progresivní horská střediska začínají být vynalézavá v hledání cest, jak toho docílit – nad rámec obligátního opatření trik a kšiltovek se svým logem v naději, že se v nich někdo objeví v létě […]

Marketingové trefy a minely 2018

Ve všem humbuku, jemuž jsou spotřebitelské smysly vystaveny na denní bázi – úkol přimět publikum, aby si všimlo právě vašeho brandu, zastavilo se a prohlédlo, poslechlo nebo si přečetlo nachystaný vzkaz, vyžaduje dělat poctivou marketingovou práci. Po letech učení se, experimentování a souvisejících častých přešlapů se zdá, že v oboru se zabydluje čím dál větší […]

Bydlení a mzdy střediskových zaměstnanců: Mise těžko splnitelná

Chronický nedostatek cenově dostupného bydlení pro pracovníky skiareálů je jednou z nejpalčivějších oborových nesnází, pro niž střediska i obce jen těžko hledají řešení. Nejde o nic nového – zejména na západě Ameriky je tento problém akutním dobrých padesát let. Popisuju tu koktejl konstantně se zvyšujících nákladů na bydlení – v řadě případů nesmyslně přemrštěných, smíchaných […]

Oborové výstavnictví: Škatulata, hejbejte se

Neustále se měnící poměry na trhu lyžařského průmyslu se odráží na termínech, místech konání i samotných podobách oborových výstav. Na předloňském veletrhu SIA Snow Show v Las Vegas, nejstarší oborové výstavě světa, došlo k neobvyklému zákulisnímu incidentu. Pořadatel oficiálně oznámil, že počínaje dalším ročníkem se tradičně v závěru ledna konaná akce termínově přesune už před […]

Proslulá značka lyží Kästle přesunuje jádro výroby do Česka

Počínaje 1. únorem 2019 společnost SPORTEN, a.s. získává nové jméno KÄSTLE CZ, a.s. Brandy SPORTEN a ARTIS nadále zůstávají ve světě lyžování v podobě lyžařské značky. „Existující produktové portfolio Kästle rozšíříme o segmenty lyží běžeckých, skokanských, akrobatických, lyží pro jízdu v boulích i lyží kolečkových. Zároveň máme ambice v oblasti vrcholového závodního lyžování,“ představuje plány dalšího růstu značky Tomáš Němec, významný český průmyslník, lyžařský expert a bývalý úspěšný závodník.

Všechny značky v rámci Němcovy skupiny Consillium – private investments plně sdílí výrobní technologie, výzkum a vývoj, know-how, obchodní procesy, či marketingové aktivity. Synergie tak posílí kvalitu produktů všech lyžařských značek společnosti. Nově vznikající sportovní divize výše zmiňované skupiny pečuje o vlastní značky lyží KÄSTLE, SPORTEN, ARTIS a DIFFERENCES, a dále je prostřednictvím obchodní společnosti LEVELSPORTKONCEPT jejich distributorem pro Českou republiku.

Nejspíš nejlepší náborové video v oboru

Pracovat v lyžařské branži není žádný med, na druhou stranu pro spoustu lidí jde o téměř džob mladistvých snů: lyžování zadarmo, přístup k levné výbavě, práce v krásném prostředí, a ještě by se toho asi našlo. Přesto, střediska mají o lidi nouzi a po rekrutech vykazují konstantní poptávku. Notoricky známý hlavní důvod takového stavu, tedy […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Snapchat & Pinterest

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. Minule jsem pospsal jeho vývody týkající se Facebooku, Instagramu, Twitteru a YouTube, dnešní se budou týkat sítí Snapchat a Pinterest. Snapchat Pouhých 5 % respondentů za střediska […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: YouTube

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. Minule jsem popsal jeho vývody týkající se Facebooku, Instagramu a Twitteru, dnešní se budou týkat sítě YouTube. Efektivita YouTube Ne tak jednoznačné výsledky jako u Twitteru nebo […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Twitter

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. Minule jsem pospsal jeho vývody týkající se Facebooku a Instagramu, dnešní se budou týkat sítě Twitter. Efektivita Twitteru Twitter rozhodně nezažívá žádný uživatelský rozkvět a dalo se […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Instagram

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. V minulém článku jsem pospsal výsledky týkající se Facebooku, dnes se budou týkat Instagramu. Efektivita Instagramu Na rozdíl od minulého názorového nesouladu v případě Facebooku, zde se […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Facebook

Můj oborový kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie si letos v létě vyhrnul rukávy a pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. V tomto článku začneme dotazy týkajícími se Facebooku. První se týkal efektivity Facebooku; Zde může překvapovat nedostatek konsenzu; 57 % má za […]

Nakolik ovlivňuje modla oboru – sněžení – chování lyžařů?

Bez sněhu by horské odvětví přetěžko mohlo existovat. Jak známo, lyžařští srdcaři pro sníh dýchají; nakolik však skutečnost, že ve skiareálu sněží dnes a ne včera nebo zítra, ovlivňuje jejich chování v daný den? Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopia přišal s dosud nepoužitým přístupem; identifikoval běžné chování lyžařů – příjemců vyžádaného emailingu středisek, […]

Made in UA

Východní Evropa si dlouhodobě upevňuje svou pozici globálního výrobce lyží. Z posledních ucelených výstupů Evropského statistického úřadu Eurostat (za rok 2016) vyplývá, že státy EU exportují 3 miliony párů lyží a snowboardů a asi polovinu takové kvantity nadto importují na své trhy zvenčí Unie. Bezmála polovinu (49 %) vykrytí těchto odbytů má na svědomí Ukrajina, […]

Rentálové koloběžky: Nakopni to z kopce

O čerstvých trendech vybavení horskostřediskových půjčoven jsem si povídal s Janem Vláškem, tuzemským dovozcem legendárního finského brandu Kickbike, průkopníka v oblasti sportovních koloběžek. Nebudu, Honzo, předstírat, že já to o tobě nevím, nějakej čas jsme se potkávali ve sportu. Ale pro představení zdejším čtenářům z řad personálu skiareálů – jsi mistr světa v závodním koloběhu, […]

Beconta: Sága židovského uprchlíka

Zhruba 90 procent produkce lyžařského materiálu má dnes mezi sebe rozděleno několik nadnárodních korporací s vlastními distribučními filiálkami v jednotlivých zemích. Během poválečných dekád však prudce se rozvíjející obor obsluhovaly malé nezávislé firmy, nezřídka v zastoupení jediné osoby – svého majitele. Jedním z takových solitérních importérů byla newyorská společnost Beconta, jejíž barvitý příběh ilustruje horskou […]