Archiv pro rubriku: Horský byznys

Tom analyzuje marketingové trendy pro jednoho z globálních lídrů horského byznysu. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.

Marketingové trefy a minely 2018

Ve všem humbuku, jemuž jsou spotřebitelské smysly vystaveny na denní bázi – úkol přimět publikum, aby si všimlo právě vašeho brandu, zastavilo se a prohlédlo, poslechlo nebo si přečetlo nachystaný vzkaz, vyžaduje dělat poctivou marketingovou práci. Po letech učení se, experimentování a souvisejících častých přešlapů se zdá, že v oboru se zabydluje čím dál větší […]

Bydlení a mzdy střediskových zaměstnanců: Mise těžko splnitelná

Chronický nedostatek cenově dostupného bydlení pro pracovníky skiareálů je jednou z nejpalčivějších oborových nesnází, pro niž střediska i obce jen těžko hledají řešení. Nejde o nic nového – zejména na západě Ameriky je tento problém akutním dobrých padesát let. Popisuju tu koktejl konstantně se zvyšujících nákladů na bydlení – v řadě případů nesmyslně přemrštěných, smíchaných […]

Oborové výstavnictví: Škatulata, hejbejte se

Neustále se měnící poměry na trhu lyžařského průmyslu se odráží na termínech, místech konání i samotných podobách oborových výstav. Na předloňském veletrhu SIA Snow Show v Las Vegas, nejstarší oborové výstavě světa, došlo k neobvyklému zákulisnímu incidentu. Pořadatel oficiálně oznámil, že počínaje dalším ročníkem se tradičně v závěru ledna konaná akce termínově přesune už před […]

Proslulá značka lyží Kästle přesunuje jádro výroby do Česka

Počínaje 1. únorem 2019 společnost SPORTEN, a.s. získává nové jméno KÄSTLE CZ, a.s. Brandy SPORTEN a ARTIS nadále zůstávají ve světě lyžování v podobě lyžařské značky. „Existující produktové portfolio Kästle rozšíříme o segmenty lyží běžeckých, skokanských, akrobatických, lyží pro jízdu v boulích i lyží kolečkových. Zároveň máme ambice v oblasti vrcholového závodního lyžování,“ představuje plány dalšího růstu značky Tomáš Němec, významný český průmyslník, lyžařský expert a bývalý úspěšný závodník.

Všechny značky v rámci Němcovy skupiny Consillium – private investments plně sdílí výrobní technologie, výzkum a vývoj, know-how, obchodní procesy, či marketingové aktivity. Synergie tak posílí kvalitu produktů všech lyžařských značek společnosti. Nově vznikající sportovní divize výše zmiňované skupiny pečuje o vlastní značky lyží KÄSTLE, SPORTEN, ARTIS a DIFFERENCES, a dále je prostřednictvím obchodní společnosti LEVELSPORTKONCEPT jejich distributorem pro Českou republiku.

Nejspíš nejlepší náborové video v oboru

Pracovat v lyžařské branži není žádný med, na druhou stranu pro spoustu lidí jde o téměř džob mladistvých snů: lyžování zadarmo, přístup k levné výbavě, práce v krásném prostředí, a ještě by se toho asi našlo. Přesto, střediska mají o lidi nouzi a po rekrutech vykazují konstantní poptávku. Notoricky známý hlavní důvod takového stavu, tedy […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Snapchat & Pinterest

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. Minule jsem pospsal jeho vývody týkající se Facebooku, Instagramu, Twitteru a YouTube, dnešní se budou týkat sítí Snapchat a Pinterest. Snapchat Pouhých 5 % respondentů za střediska […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: YouTube

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. Minule jsem popsal jeho vývody týkající se Facebooku, Instagramu a Twitteru, dnešní se budou týkat sítě YouTube. Efektivita YouTube Ne tak jednoznačné výsledky jako u Twitteru nebo […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Twitter

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. Minule jsem pospsal jeho vývody týkající se Facebooku a Instagramu, dnešní se budou týkat sítě Twitter. Efektivita Twitteru Twitter rozhodně nezažívá žádný uživatelský rozkvět a dalo se […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Instagram

Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie se letos v létě pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. V minulém článku jsem pospsal výsledky týkající se Facebooku, dnes se budou týkat Instagramu. Efektivita Instagramu Na rozdíl od minulého názorového nesouladu v případě Facebooku, zde se […]

Marketingový průzkum mezi zámořskými skiresorty: Facebook

Můj oborový kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopie si letos v létě vyhrnul rukávy a pustil se do unikátní marketingové studie. Oslovil bezmála stovku horských středisek v Americe se specifickou sadou dotazů. V tomto článku začneme dotazy týkajícími se Facebooku. První se týkal efektivity Facebooku; Zde může překvapovat nedostatek konsenzu; 57 % má za […]

Nakolik ovlivňuje modla oboru – sněžení – chování lyžařů?

Bez sněhu by horské odvětví přetěžko mohlo existovat. Jak známo, lyžařští srdcaři pro sníh dýchají; nakolik však skutečnost, že ve skiareálu sněží dnes a ne včera nebo zítra, ovlivňuje jejich chování v daný den? Kolega Gregg Blanchard z americké centrály Inntopia přišal s dosud nepoužitým přístupem; identifikoval běžné chování lyžařů – příjemců vyžádaného emailingu středisek, […]

Made in UA

Východní Evropa si dlouhodobě upevňuje svou pozici globálního výrobce lyží. Z posledních ucelených výstupů Evropského statistického úřadu Eurostat (za rok 2016) vyplývá, že státy EU exportují 3 miliony párů lyží a snowboardů a asi polovinu takové kvantity nadto importují na své trhy zvenčí Unie. Bezmála polovinu (49 %) vykrytí těchto odbytů má na svědomí Ukrajina, […]

Rentálové koloběžky: Nakopni to z kopce

O čerstvých trendech vybavení horskostřediskových půjčoven jsem si povídal s Janem Vláškem, tuzemským dovozcem legendárního finského brandu Kickbike, průkopníka v oblasti sportovních koloběžek. Nebudu, Honzo, předstírat, že já to o tobě nevím, nějakej čas jsme se potkávali ve sportu. Ale pro představení zdejším čtenářům z řad personálu skiareálů – jsi mistr světa v závodním koloběhu, […]

Beconta: Sága židovského uprchlíka

Zhruba 90 procent produkce lyžařského materiálu má dnes mezi sebe rozděleno několik nadnárodních korporací s vlastními distribučními filiálkami v jednotlivých zemích. Během poválečných dekád však prudce se rozvíjející obor obsluhovaly malé nezávislé firmy, nezřídka v zastoupení jediné osoby – svého majitele. Jedním z takových solitérních importérů byla newyorská společnost Beconta, jejíž barvitý příběh ilustruje horskou […]

Z fabriky k lyžařům

Krátce po skončení druhé světové války se podruhé narodilo lyžování – tentokrát už jako regulérní průmyslové odvětví. Výrobci vybavení se v novém světě učili hledat cesty, jak dostávat své produkty k zákazníkům. Neúprosný časový rozvrh sněhové sezóny diktoval prodejcům mít naplněné regály hned zkraje podzimu, aby se zákazníci stihli pohodlně vybavit v předstihu před prvním […]

V kterou hodinu posílat horskostřediskový emailing?

Jedna z kardinálních otázek, jež odjaktěživa nedávají zaspat střediskovým markeťákům; a nepochybně i většině filozofů světa (těm od dob, kdy přišli na to, že filozofování neobsahuje fyzickou námahu). Marketing skupiny Inntopia vytřídil běžný střediskový emailing (newslettery a ostatní jednorázovou komerční poštu) 57 severoamerických horských resortů během posledních tří let. (Do analýzy nebyly zařazeny sněhové reporty, […]

Technologie Snowfactory v retrospektivě sezóny

Zvolna končící sněhová sezóna 2017/18 nebyla pro Snowfactory, průkopnický systém produkce sněhu při plusových teplotách od italského výrobce TechnoAlpin, ani krátká, ani nudná. V tuzemských střediscích se zabydlela už čtvrtá instalace této revoluční technologie v řadě, čímž Česko potvrdilo svůj primát světové štiky ve využívání špičkových zasněžovacích technologií. Věci se tu začaly dít už uprostřed […]

Nový Ikon Pass je tu. Stand up for the Champions

Očekávaná přímá konkurence vyhlášená vailské globální sezónce Epic přichází na trh přesně na čas – krátce před započetím předprodejů pro nadcházející sezónu 2018/19. Jak jsem psal v nedávné analýze globalizujících se oborových poměrů, bylo jen otázkou taktického načasování, kdy bude produkt nově založeného konsorcia AMC (Alterra Mountain Company) aspenské matky KSL Capital Partners představen. Sezónka […]

Akcelerující globalizace horského byznysu: Mantra osobodní

Počítání lyžařských dní se stalo primárním barometrem ekonomického zdraví branže – jakýmsi hrubým domácím produktem horkého byznysu. Základní kámen fenoménu počítání lyžařských návštěv byl položen v roce 1979, kdy americká asociace horských středisek prvně shromáždila data z významné většiny skiareálů USA. Statistici se tehdy dobrali k součtu padesáti milionů lyžařských návštěv za sezónu. Toto číslo […]